انزلی- تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در حالی میزبان ذوب آهن اصفهان است که حریفان دیرینه بر سر ارتقای جایگاه خود در جدول رده بندی و کسب اولین پیروزی مقابل چشم تماشاگران تلاش می کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- رضا اکبری: در ادامه رقابت های لیگ برتر و از هفته چهارم این رقابت ها تیم فوتبال ملوان بندرانزلی از ساعت ۱۹ عصر سه شنبه در ورزشگاه تختی این شهر میزبان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان است.

دو تیم از حریفان دیرینه هم به شمار می روند و در ۲۳ بازی گذشته تیم ملوان بندرانزلی توانست چهار بار ذوب آهن را شکست داده و نتیجه ۸ دیدار این دو تیم نیز به تساوی انجامید اما اصفهانی ها موفق شده بودند ۱۱ بار به عنوان پیروز از میدان خارج شوند.

در فصل ۸۱-۸۰ ذوب آهن اصفهان در هر دو مسابقه رفت و برگشت توانست ملوانان را با یک گل از پیش رو بردارد و ملوانان در فصل ۸۲-۸۱ با وجود متوقف کردن ذوب آهن در ورزشگاه تختی انزلی با نتیجه تساوی بدون گل، در بازی برگشت و در خانه حریف بازی را با نتیجه ۲ بر صفر به ذوب آهن واگذار کرد.

در فصل ۸۴-۸۳ این ملوان بندرانزلی بود که در هر دو بازی رفت و برگشت از خجالت ذوب آهن درآمد و در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر و در بازی برگشت با نتیجه ۳ بر یک ذوب ها را شکست داد و در فصل ۸۵-۸۴ تیم اصفهانی با شکست ملوان در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۲ بر صفر در بازی رفت و یک بر صفر در بازی برگشت پاسخ ملوانان را دادند.

تقابل دو تیم در فصل ۸۶-۸۵ در هر دوبازی رفت و برگشت نتیجه ای جز تساوی در پی نداشت و در فصل ۸۷-۸۶ ذوب آهن در بازی رفت به نتیجه تساوی یک بر یک با ملوانان رضایت داد و در بازی برگشت ۳ بر صفر ملوانان را شکست داد اما در فصل ۸۸-۸۷ نیز در هر دوبازی رفت و برگشت باز ذوبی ها پیروز میدان شدند.

در فصل ۸۹-۸۸ ملوان بندرانزلی پاسخ شکست ۳ بر صفر در مقابل ذوب آهن اصفهان را در بازی برگشت با پیروزی یک بر صفر داد و در فصل ۹۰-۸۹ تقابل دو تیم در بازی رفت و برگشت با نتیجه تساوی و تقسیم یک امتیاز بازی به پایان رسید اما در فصل ۹۱-۹۰ باز این ذوب آهنی ها بودند که ملوانان را در هر دوبازی رفت و برگشت شکست دادند و تقابل دو تیم در فصل ۹۲-۹۱ به پیروزی ذوب آهن در بازی رفت و تساوی دو تیم در بازی برگشت انجامید.

ملوان بندر انزلی و ذوب آهن اصفهان در آخرین تقابل خود در فصل ۹۳-۹۲ در لیگ برتر در حالی به مصاف هم رفتند که در هر دوبازی رفت و برگشت باز هم این تیم اصفهانی بود که پیروز میدان شد.

تیم ذوب آهن در فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور در نخستین بازی خود در مقابل پرسپولیس به نتیجه تساوی بدون گل دست یافت و در هفته دوم رقابت ها نیز در مقابل تراکتور سازی تبریز با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد و تلاش بازیکنان ذوب آهن در هفته سوم رقابت ها در مقابل مس رفسنجان نیز با نتیجه تساوی بدون گل و تقسیم امتیازات به پایان رسید.

ملوان بندرانزلی نیز در اولین دیدار خود در لیگ برتر پس از ۶ فصل دوری از رقابت های سطح اول فوتبال کشور در مقابل پیکان تن به شکست داد و در دومین بازی خود در ورزشگاه تختی انزلی نیز با نتیجه ۳ بر یک از استقلال تهران شکست خورد.

ملوانان نخستین امتیاز خود را از بیست و دومین رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در هفته گذشته و در برابر تیم فوتبال نساجی مازندران به دست آورده و توانستند با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ یک امتیاز خارج از خانه را از آن خود کنند.

ملوانان در حال حاضر با کسب یک امتیاز از ۳ بازی در رده شانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند و در صورت پیروزی در برابر ذوب آهن می تواند ۵ پله در جدول رده بندی صعود کند. از سوی دیگر ذوب آهن اصفهان نیز هر سه بازی خود در لیگ برتر را با نتیجه تساوی پشت سر گذاشته و با کسب ۳ امتیاز جایگاه یازدهم جدول رده بندی را از آن خود کرده اند.

ملوانان در حالی میزبان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان هستند که با تأیید وضعیت ورزشگاه تختی از سوی سازمان لیگ، دیدار دو تیم با حضور تماشاگران برگزار می شود.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در بازی بعدی خود هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور مهمان تیم فوتبال گل گهر سیرجان است و تیم ذوب آهن در شهرآورد اصفهان به مصاف همشهری خود تیم فوتبال سپاهان می رود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان