لاهیجان- رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به سهل انگاری در اطفای حریق تالاب امیر کلایه گفت: برخورد دستگاه قضا باعاملان آتش سوزی تالاب سخت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمزه خلیلی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از تالاب امیر کلایه با تأکید بر لزوم انجام تحقیقات در زمینه آتش سوزی در این تالاب اظهار کرد: باید در کوتاه ترین زمان مقصران آتش سوزی در ۱۶ هکتار از اراضی این تالاب مشخص شود.

وی افزود: عده ای با سو استفاده قصد تصرف این اراضی را دارند به همین دلیل با ایجاد آتش سوزی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه با بیان اینکه نمونه هایی از این آتش سوزی ها در تالاب انزلی طی سال های گذشته بارها مشاهده شده است، گفت: دستگاه قضا با این افراد برخورد قاطع و شدید انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ترک فعل و بی مسئولیتی برخی مدیران را موجب تشدید و گسترش آتش سوزی ها برشمرد و اضافه کرد: این افراد اولین مقصران چنین حوادثی هستند

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: سهل انگاری متولیان سبب شد تا آتش سوزی بخش کوچکی از تالاب امیرکلایه افزایش یافته و امروز شاهد هستم وسعت آتش سوزی افزایش یافته است و این افراد باید پاسخگو باشند.

تحقیقات درباره شناسایی مقصران حادثه ادامه دارد

رئیس حوزه قضائی بخش رودبنه با اشاره به تحقیقات اولیه در خصوص افراد مقصر در این حادثه گفت: به محض تکمیل تحقیقات با متخلفان برخورد شدید خواهد شد تا از این پس شاهد چنین حوادث تلخی در طبیعت گیلان نباشیم.

محمد کرمی با قدردانی از پیگیری مسئولان قضائی استان در خصوص این حادثه افزود: رئیس کل دادگستری گیلان دستور اعزام بالگرد برای اطفای سریع تر حریق را صادر کرده که امیدواریم به زودی آتش سوزی به صورت کامل مهار شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان