مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وقوع حریق پنج هکتار از اراضی تالاب بین المللی امیرکلایه و ناصرکیاده، از مهار حریق توسط نیروهای امدادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان اظهار کرد: با توجه به صعب العبور بودن بخشی از مناطق تالاب امیرکلایه و ناصرکیاده هماهنگی های لازم با استاندار گیلان، واحد هشدار سریع سازمان مدیریت بحران وزارت کشور و فرماندهی عملیات اطفاء هوایی کشور انجام شد که در صورت ادامه حریق، یک فروند بالگرد اطفاء حریق هوایی به منطقه اعزام شود. 

وی با اشاره به آتش سوزی های در دیگر شهرستان ها افزود: همزمان با اطفاء حریق در تالاب امیرکلایه ناصرکیاده لاهیجان در روز گذشته، آتش سوزی هایی با وسعت کمتر در مناطق زرد شهرستان شفت، لاکان رشت، امیربکنده خشکبیجار رخ داد بود که توسط نیروها، حریق در این مناطق هم کاملا مهار و اطفا شد. 

مدیر کل مدیریت بحران گیلان در خصوص علت این آتش سوزی بیان کرد: این منطقه محلی است که شکارچیان در آن شکار می کنند و نیزارها جلوی دید شکارچیان را می گرفت به همین دلیل برخی شکارچیان، نیزارها را آتش زدند تا وسعت دید بیشتری برای شکار داشته باشند.

روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان گیلان نیز با بیان اینکه آتش سوزی مهار شده بود، اظهار کرد: آتش سوزی در شب گذشته تا ساعت ۲۳ مهار شده بود ولی متاسفانه امروز مجدد شعله ور شده که همکاران ما و نیرو های امدادی پس از اطفاء کامل حریق، محاسبه دقیق از میزان آتش سوزی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان