آستارا- یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به اهمیت و جایگاه برگزاری محافل برای شهدا گفت: فرهنگ شهید و شهادت باید در جامعه فراگیر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمزه فلاح عصر سه شنبه در یادواره بزرگ شهدای منطقه حیران شهرستان آستارا اظهار کرد: فرهنگ شهید و شهادت باید در جامعه فراگیر شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه برگزاری محافل شهدا افزود: محافل شهدا باعث استمرار انقلاب و نظام اسلامی است و آنچه مهم تر از نام شهدا است پیاده کردن رسم و سیره شهدا در الگوی رفتاری و مدیریت خودمان است.

جانشین سابق فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه شهدا نام آوران عرصه دین و انقلاب هستند گفت: شهدا از همه لذایذ دنیا گذشتند تا امنیت ساز امروز ما شوند.

وی گفت: اگر ما امروز عزت، کرامت، شرافت، امنیت و رفاه داریم همه را مدیون شهدا و یاران و صبر خانواده آنها هستیم.

سردار فلاح با بیان اینکه فرهنگ عاشورا سرمنشأ فرهنگ شهادت است، اضافه کرد: فرهنگ شهادت منظومه ای از جوانمردی، وفاداری، تعبد و ولایتمداری است و اگر می خواهیم شهدایی باشیم، شهدایی فکر کنیم و شهدایی عمل کنیم باید به این فرهنگ رجوع کنیم.

وی با اشاره به بی حد و مرز بودن فرهنگ ایثار و شهادت افزود: فرهنگ ایثار و شهادت هیچ وقت در حصار زمان متوقف نمی شود. چنانچه مدافعان حرم ما دفاع مقدس و شرایط سخت انقلاب را ندیده بودند ولی از فرهنگ شهید و شهادت درس گرفتند و رفتند و حماسه آفریدند در محورهای مقاومت و درسی به دشمنان اسلام دادند که تا ابد از یادشان نمی رود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، به تشریح اهمیت و نقش فضای مجازی در این حوزه پرداخت و بیان کرد: اینکه اکثر جوانان ما در طول ۲۴ ساعت بیش از ۱۸ ساعت در فضای مجازی هستند نشان دهنده این است که ما به تکلیف خود در بحث انتقال فرهنگ شهید و شهادت عمل نکرده ایم و برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، باید آن را باید به بستر فضای مجازی بیاوریم.

وی ادامه داد: امروز باید در فضای مجازی تولید محتوا شود و با محتوا سازی هوشمندانه و هنرمندانه فرهنگ ایثار و شهادت، تبیینی اثرگذار داشته باشیم.

سردار فلاح با اشاره به جنگ روانی دشمن علیه نظام اسلامی افزود: امروز دیگر جنگ ما، جنگ توپ و تانک و خمپاره نیست و جنگ امروز سخت تر از جنگ دیروز است ولی متأسفانه ما به این باور نرسیده ایم که در یک جنگ تمام عیار قرار گرفته ایم.

وی با اشاره به تلاش های دشمن در ضربه زدن نظام اسلامی افزود: امروز ذهن ها هدف دشمن است نه جغرافیایی لذا باید در این فضا هوشمندانه عمل کرد.

این پیشکسوت دفاع مقدس با تاکید بر اینکه جهاد تبیین باید در مقابل غول رسانه ای دشمن اولویت همه قرار گیرد، گفت: باید توانمندی ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم و به ویژه نسل جوان در بخش های مختلف تبیین شود.

سردار فلاح با بیان اینکه به حرمت خون شهدا توان دفاعی ایران قابل قیاس با گذشته نیست، افزود: مهمتر از قدرت دفاعی، قدرت هوشمند جمهوری اسلامی ایران است و امروز ایران در منطقه حرفی برای گفتن دارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان