عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دولت باید نسبت به تسریع اجرایی شدن طرح ساماندهی استخدام نیروهای شرکتی اقدام کند، گفت: تبصره های این طرح توسط همکاران ما در مجلس با نهایت دقت و ...

سید علی آقازاده امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رشت با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر اظهار کرد: با عنایت به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین شایسته است که دولت مردان گزارشی از عملکرد جهادی خود در یک سال اخیر ارائه دهند. 

وی با اشاره به اینکه هفته دولت، هفته گرامیداشت انسان هایی است که با خدا معامله کردند، افزود: انسان هرچقدر قلم توانمندی داشته باشد، باز نمی تواند جز گوشه ای از رجاء و امیدی که شهیدان رجایی و باهنر در دل مردم ایجاد کردند، بیان کند. 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهیدان رجایی و باهنر به دو نماد از یک مکتب تبدیل شدند، گفت: خلاقیت و اخلاق، عبادت و عبودیت، خدمت بی منت و مجاهدت و ایثار از ویژگی های بارز این ۲ شهید گرانقدر بود. 

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب، به روحیه و ایمان نسل اول انقلاب و عزم راسخ به سبک شهدا نیاز دارد، بیان کرد: دولت مردان ما باید به رسم رجایی، امید تولید کنند و به سنت باهنر، هنر خدمتگذاری سازنده را الگوی خود قرار دهند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم تصریح کرد: جلوگیری از رشد نقدینگی، شتاب تورم، مثبت شدن تراز تجاری و پیشی گرفتن صادرات از واردات، پنج برابر شدن صادرات نفت، تحول در ارتباط با همسایگان، حذف دلار در برخی مبادلات و تهاتری انجام دادن صادرات و واردات از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است که این ها همگی اتفاق مثبتی در این ایام بودند. 

آقازاده با بیان اینکه رهبری در دیدارهایی که با هیات دولت داشتند مسائل مهمی را بیان فرمودند، افزود: نخستین نکته ایشان تکیه بر ارزش ها بود که اگر مسؤولین و خدمتگزاران تکیه بر ارزش ها داشته باشند مردم نیز به ارزش ها تکیه خواهند کرد و حق ارزش ها نیز در جامعه ادا می شود. 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید حرکت دولت بی برنامه و بی هدف باشد، گفت: حرکت با برنامه و هدفمند باعث می شود انسان مسیر را کوتاه کند و رهبری نیز بارها بر این موضوع تاکید کرده اند. 

وی با اشاره به اینکه دولت باید در مورد حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق آن ها و اجرای رتبه بندی معلمان تسریع کند، بیان کرد: اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از ایجاد فشار بر معیشت مردم پس از جراحی اقتصادی امری ضروری است زیرا مردم از دولت انتظار تحقق و عده های اقتصادی را دارند. 

آقازاده با اشاره به اینکه دولت باید نسبت به تسریع اجرایی شدن طرح ساماندهی استخدام نیروهای شرکتی اقدام کند، گفت: تبصره های این طرح توسط همکاران ما در مجلس با نهایت دقت و تلاش در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است تا ان شاءالله به زودی به سرانجام برسد. 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتظریم هرچه سریع تر موانع پیش روی این طرح نیز برداشته شود، گفت: با اجرای این طرح جذب نیروها عادلانه و قانون مند می شود و دغدغه مندی تعداد بسیار زیادی از جوانان جامعه هدف برطرف خواهد شد. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه گیلان یکی از استان های مهم در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی به ویژه برنج است، تصریح کرد: در استان گیلان در بخش تولید و کشاورزی مشکلات زیادی وجود دارد که باید تصمیمات دقیق جهت رفع این مشکلات اتخاذ شود. 

آقازاده با تاکید بر لزوم توجه به آمایش کشاورزی در استان گیلان بیان کرد: در سطح کشور یک آمایش کشاورزی واحد و منسجم وجود ندارد که این مسئله باید به صورت مشترک انجام شود تا بتوان در هر استان مشکلات را شناسایی و بر آن اساس اقدامات لازم اجرایی شود. 

وی با اشاره به توجه ویژه به نرخ برنج و کنترل بازار و کوتاه کردن دست واسطه ها گفت: باید توجه ویژه ای به دسترنج کشاورزان استان گیلان شود و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به کشاورزان بعد از برداشت محصول انجام شود. 

به گفته نماینده مردم رشت و خمام در مجلس، باید جلوی دلال بازی در فروش محصول برنج گرفته شود و افزایش قیمت برنج در کشور نباید به نحوی باشد که سودش به کشاورز نرسد. 

آقازاده با تاکید بر اینکه باید در زمینه شناسایی و دسته بندی مشکلات در حوزه آب آشامیدنی و ساماندهی فاضلاب اقدامات اساسی صورت بگیرد، بیان کرد: برای برون رفت از مشکلات آب و فاضلاب شهرستان رشت، نیازمند استفاده از ظرفیت های استانی و پیگیری و اخذ امکانات و اعتبارات ملی هستیم. 

وی با بیان اینکه در اجرای طرح های آب رسانی و دفع اصولی فاضلاب، مناطق جمعیتی مانند نقاط حاشیه شهر رشت و سایر نقاط شهری تابعه، نیازمند نگاه ویژه می باشند، تصریح کرد: باید علاوه بر نگهداری و بهسازی خطوط موجود آب رسانی و شبکه دفع فاضلاب، شاهد مطالعه، بازبینی و اجرای طرح های جدید با توجه به نیازها و نرخ رشد جمعیت باشیم. 

آقازاده مدیریت پسماند استان را از وظایف شهرداری ها دانست و گفت: باید برای حل مشکلات پسماند گیلان از جمله سایت زباله سروان، جلوی تغییرات متداوم مدیریتی در شهرداری را گرفت. 

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای پسماند از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان افزود: پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت مصوب شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن به شهرداری رشت پرداخت شده و در پرداخت مابقی اعتبار نیز باید تسریع به عمل آید. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان