تهران- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کنگره میرزا در راستای تعمیق به جایگاه انسان و الگوسازی است، گفت: انقلاب اسلامی به آمال میرزا جامعه عمل پوشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک در سالن همایش های برج میلاد اظهار کرد: در ادبیات سیاسی ملت های جهان آنچه از نهضت ها و قیام ها در طول تاریخ شکل گرفته است در اذهان ملت ها و ادبیات سیاسی چیزی جز یک دگرگونی ظاهری نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در جنگ جهانی دوم و بسیاری از انقلاب جنگ ها برای ملت های آنها چندان پیام زیبایی نداشت، ادامه داد: با توجه به اینکه همه قیام ها در آغاز با همراهی مردم شکل می گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پس از مدتی رهبران این انقلاب ها پشت پا به همه وعده ها می زدند فقط می گفتند ظرفیت منابع انسانی در اختیار ما است، تصریح کرد: این امر نشان می دهد انقلاب های موجود در دنیا از مانایی برخوردار نیست در ادبیات سیاسی امروز جریان دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی توانسته سرفصل نوینی در بشریت ایجاد کند و قیامی شکل گرفته و مانا باشد، اضافه کرد: استعمار و استثمار جدید با اختیار داشتن غول رسانه ای غرب می خواست از مانایی این بعثت عظیم بکاهد تاکنون نتوانسته اند به این امر دست پیدا کنند.

وی به نقش مؤثر این کنگره ها در راستای تعمیق ارتقای جایگاه انسان و الگوسازی برای بشریت اشاره کرد و افزود: نهضت میرزا از ویژگی های پاک برخوردار بود که جمهوری اسلامی ایران توانست به برخی از آمال میرزا جامه عمل بپوشاند.

آیت الله فلاحتی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نهضت میرزا مینیاتوری از جمهوری اسلامی بوده نیز اشاره کرد و ادامه داد: این سخنان رهبری در خصوص میرزا کوچک جنگلی نشان می دهد او مردی بصیر و آگاه به زمین و زمان بود.

وی با تاکید بر اینکه این انسان وارسته دارای افق دید الهی بود و برای خدا مبارزات خود را در منطقه های فومن، گوراب زرمیخ و صومعه سرا آغاز کرد، افزود: میرزا اسلام را با اتحاد آمیخته کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فقط فقط گاندی نبود که قیام خود را از نهضت حسین گرفت، ادامه داد: اگر تحلیلگری بخواهد به حاشیه های نورانی نهضت میرزا توجه کند باید به این امر توجه کند که میرزا پایبند به ارزش ها و باخدا بود و همیشه ذکر الهی بر لب داشت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان