تهران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سیاست وزارت ارشاد را معرفی و بازشناسی الگوهایی همانند میرزا کوچک عنوان کرد و گفت: کنگره بین المللی میرزا در همین راستا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی عصر چهارشنبه در نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در سالن همایش های برج میلاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک چهار بار به تهران آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک همراه با مشروطه خواهان برای فتح تهران، یک بار نیز به عنوان تبعید و بار دیگر سرش به تهران آمد، گفت: امروز نیز برای چهارمین بار در پایتخت ایران اسلامی در قالب نخستین اجلاسیه کنگره بزرگ و بین المللی میرزا کوچک به تهران سفر کرده است.

وی در ادامه به نقشه راه ترسیم شده برای برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک اشاره و اضافه کرد: تاکنون برای معرفی و شخصیت مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی برنامه ای با این وسعت و گستردگی برگزار نشده و باید از همه بانیان این برنامه در اینجا تقدیر کنیم تا بتوانیم الگویی برجسته مثل میرزا کوچک را به نسل جوان معرفی کنیم.

ثقتی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس همین سیاست، معرفی و بازشناسی الگوهای ماندگار همچون شهید میرزا کوچک را برای نسل جوان در دستور کار خود قرار داده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان