رشت- معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه موتور محرک علمی و نشاط جامعه است، گفت: کارآفرینی یکی از محورهای اساسی معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اکبری ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در دانشگاه گیلان رسانه ها را چشم بیدار جامعه دانست و اظهار کرد: اصلاح مشکلات موجود در سازمان ها و نهادهای مختلف نیازمند وجود رسانه های مستقل است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه موتور محرک علمی و نشاط جامعه است و نقش اساسی در تحقق بیانیه گام دوم و تمدن سازی اسلامی دارد، افزود: دشمن برای مبارزه با انقلاب اسلامی و جلوگیری از رسیدن کشور به اهداف تعیین شده، امید و هویت ما را نشانه گرفته و اگر این دو مؤلفه از دانشگاه ها گرفته شود عنصر بی خاصیتی می شود که نمی تواند تمدن سازی کند.

اکبری با تاکید بر اینکه امیدآفرینی را با جهاد تبیین آغاز کرده و آینده روشنی را برای دانشگاه ها ترسیم می کنیم، ادامه داد: توانمند سازی دانشجویان از مولفه هایی است که در بازسازی هویت آنها مؤثر بوده لذا برای این منظور دوره های مهارتی دانشجویان را با ارائه پیشنهاد طرح فرادرس در دستور کار قرار داده ایم تا دانشجویان علاوه بر دوره های عمومی دروس مربوطه، دوره های مهارتی در رشته مورد علاقه خود را نیز در دانشگاه بگذرانند و در صورت موافقت وزارتخانه، این طرح اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه کارآفرینی یکی از محورهای اساسی معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان است، تصریح کرد: دوره اشتغال دولتی تمام شده است لذا باید دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کنیم و در همین راستا نیز به طور مستقیم بر کانون هایی که با کارآفرینی ما ارتباط نزدیک دارند، سرمایه گذاری کردیم.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با بیان اینکه توانمند سازی ذهنی دانشجویان نیازمند نشاط آفرینی است، گفت: به دنبال ایجاد نشاط مومنانه و معنوی بین دانشجویان هستیم و دنبال سرخوشی نبودیم و نیستیم بلکه سعادت معنوی دانشجویان برای ما اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ما دارای اصول مسئولیت پذیری، نشاط مومنانه، فرهنگ کارآفرینی، عزت نفس و تقویت هویت دانشجو است، بیان کرد: از دی ماه سال گذشته تا خرداد امسال ۳۴۰ برنامه برگزار کردیم و امسال نیز میزبان بزرگترین انتخابات اتحادیه ها در سطح کشور بودیم که حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان مختلف سراسر کشور در این انتخابات شرکت کرده بودند.

کاهش آسیب های اجتماعی گیلان از طریق پژوهش ها و پایان نامه ها

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان نیز در این نشست با اشاره به رصد و کاهش آسیب های اجتماعی استان از طریق سوق دادن پژوهش ها و پایان نامه ها به سمت فعالیت های میدانی گفت: آسیب های استان جمع آوری شده است و رصد میدانی آسیب های اجتماعی به روز، در دستور کار قرار دارد.

مهیار خانی مقدم با بیان اینکه این کار از مرداد ماه آغاز شده است، بیان کرد: موضوعاتی مانند اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، خودکشی، سالمندی، نزاع و طلاق از اولویت های این طرح است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان