رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی با بیان اینکه نهضت میرزا در راستای نهضت حسین ابن علی (ع) در کربلا بود، گفت: اگر در تاریخ نهضت میرزا دقیق شویم می بینیم که تمامی علمای گیلانی در ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در اجلاسیه تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران با بیان اینکه همه قیام ها در آغاز اگرچه با نام مردم شکل گرفتند اما به وعده خود پشت پا زدند، اظهار کرد: انقلاب هایی موجود در دنیا از مانایی ویژه برخوردار نیستند، این امر در ادبیات سیاسی و مفاهمه های بشری امروز جریان دارد. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته سرفصلی نوین در اندیشه و ادبیات بشر ایجاد کند، افزود: انقلاب اسلامی نشان داد می تواند قیامی شکل بگیرد و مانا باشد اما امپراتوری رسانه ای که در دست استعمار نو است اجازه نمی دهد این مفاهمه در سایه این بعثت جدید شکل بگیرد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه صهیونیست می خواهد از مانایی این نهضت جدید جلوگیری کند اما تاکنون موفق نشده، تصریح کرد: در قرآن کریم بارها از کلمه «قُل» استفاده شده است و به تناسب موضوع و حکم در مقام بیان یک مطلب نو و تازه است اما در جمع بندی به این نکته می رسیم که می توانیم الگوهایی داشته باشیم که مایه ارتقا و تکامل بشر باشد. 

فلاحتی با بیان اینکه برخی کتب در خصوص نهضت میرزا کتاب های تدریسی در دنیا است، گفت: همه کسانی که کتب میرزا کوچک خان را مطالعه می کنند و زندگی و شخصیت وی را مورد تحقیق قرار می دهند انگشت حیرت به دهان می گیرند. 

وی با اشاره به تعابیر رهبر انقلاب در خصوص شخصیت میرزا افزود: همه این موارد نشان می دهد که شخصیت میرزا بسیار بزرگ و توانست افق ها را خوب و بصیرانه ببیند و برای خدا کار می کرد. 

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی با تأکید بر اینکه نهضت میرزا در راستای نهضت حسین ابن علی (ع) در کربلا بود، گفت: اگر هر تحلیلگر تاریخی بخواهد نهضت و قیام میرزا را تحریف کند باید به حاشیه های نورانی زندگی او توجه کند. 

فلاحتی با بیان اینکه میرزا می تواند الگوی مفاهمه برای نسل جدید بشر باشد، افزود: اگر در تاریخ نهضت میرزا دقیق شویم می بینیم که تمامی علمای گیلانی در کنار نهضت و قیام همواره در کنار میرزا بودند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان