سرپرست دیوان محاسبات استان گیلان از افزایش ۱۰۶ درصدی تحقق درآمدی و دریافتی های دستگاه های اجرایی در گیلان خبر داد و گفت: طی سال گذشته درآمدهای پیش بینی شده استان مجموعاً بالغ بر چهار هزار و ۲۸۲ ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر نبی زاده حقیقی امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ایران، رئیس سازمان اکوسای شده، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با رای اعضا به ریاست دوره جدید سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو انتخاب شد. 

وی در تبیین ساختار اکوسای افزود: اکوسای سازمان بین المللی است که از یازده عضو شامل ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان و قبرس شمالی تشکیل شده و چهار کشور بلاروس، قطر، کویت و فلسطین اعضای ناظر آن هستند. 

سرپرست دیوان محاسبات گیلان با اعلام اینکه در سال گذشته، ۱۴۹ دستگاه اجرایی استان مورد رسیدگی و حسابرسی دیوان محاسبات قرار گرفتند، تصریح کرد: از بین این دستگاه ها، ۱۳ دستگاه اجرایی دارای برنامه جامع حسابرسی بودند که در جریان این بررسی و رسیدگی ها ۳۴۸ مورد تخلف شناسایی و احصا شده و در حال مستندسازی جهت تشکیل پرونده هستیم. 

نبی زاده با اشاره به میزان اعتبارات کل استان گیلان و نحوه هزینه کرد آن ها بیان کرد: مجموع اعتبارات مصوب استان گیلان بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که ۱۱ هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان آن از خزانه دریافت شده و دوهزار و ۹۱۵ میلیارد تومان توسط دستگاه های اجرایی تا پایان سال ۱۴۰۰ مصرف و هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات دستگاه های اجرایی استان، یک هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان نیز به سال مالی ۱۴۰۱ منتقل شده، گفت: گیلان در کل ۳۱ استان کشور، رتبه ۱۱ را در اعتبارات سال گذشته داشته است. 

سرپرست دیوان محاسبات استان گیلان از افزایش ۱۰۶ درصدی تحقق درآمدی و دریافتی های دستگاه های اجرایی در گیلان خبر داد و افزود: طی سال گذشته درآمدهای پیش بینی شده استان مجموعاً بالغ بر چهار هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان بوده که چهار هزار میلیارد و ۵۴۳ میلیارد تومان آن محقق شده است. 

نبی زاده همچنین در خصوص عملکرد احکام تبصره ای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز تصریح کرد: از تعداد ۲۷۶ جزء و بند و ماده این قانون، ۱۴۶ جز و بند دارای عملکرد بوده که نشان دهنده عملکرد ۵۳ درصدی اجرای احکام بوده و ۳۷ درصد شامل ۱۰۳ جز و بند از سوی دستگاه های اجرایی فاقد عملکرد بوده که موردبررسی قرار می گیرند و در صورت تائید ترک فعل، اقدامات بعدی در رابطه با آن انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان