مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبه گری مردم هم در حفظ محیط زیست افزایش یافته است و این موضوع به ما در حفظ محیط زیست کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان محیط زیست و اداره کل دامپزشکی و اداره کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز در مجتمع آفتاب تالاب چغاخور و در حاشیه تور رسانه ای خبرنگاران محیط زیست سراسر کشور برگزار شد.

سعید یوسف پور مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری تنوع زیستی منحصر به فردی دارد، گفت: هشت منطقه تحت مدیریت داریم؛ که پنج منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکار ممنوع از این جمله است.

وی با بیان اینکه مناطق حفاظت شده این استان حدود یازده درصد مناطق این استان را پوشش می دهد، گفت: تعارضات توسعه ای، شکار غیر مجاز، دام بی رویه و تخریب جنگل ها موجب شده است تا ما وظیفه خطیری در راستای حفظ محیط زیست استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه های امروز در راستای حفظ محیط زیست کشور ضروری است، افزود: پیش از این هم همکاری های خوبی با اداره کل دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون دام ها داشته ایم و به روند توسعه همکاری ها خوشبین هستیم، مطالبه گری مردم هم در حفظ محیط زیست افزایش یافته است و این موضوع به ما در حفظ محیط زیست کمک می کند.

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با بیان اینکه لازم است همکاری ها در حوزه محیط زیست با افق سی ساله ترسیم شود، گفت: رهبر انقلاب هرگاه در حوزه محیط زیست بیاناتی داشته اند که در سال های بعد ضرورت آن سخنان مشخص شد؛ بحث آبخیزداری را ایشان چند سال قبل مطرح کردند و امروز ضرورت آن را درک می کنیم.

احمدی با بیان اینکه حفظ اکوسیستم جانوری نقش اساسی در توسعه و حفظ محیط زیست کشور دارد، گفت: اثر حفظ گونه های جانوری کمتر از اثر اقدامات ما در محیط زیست نیست.

وی با اشاره به پیمان کیوتو گفت: متحد شدن کشورهای جهان برای خنثی کردن گازهای مضر برای محیط زیست ضروری است و نقش غیرقابل انکاری در حفظ جان انسان ها و تمامی جانداران کره زمین دارد.

محمد اسدی مدیر کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم با بیان اینکه بیماری های دام ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای محیط زیست دارد، گفت: علاوه بر خسارات اقتصادی، بیماری حیوانات حتی حیوانات وحشی ممکن است به حیوانات اهلی و مردم منتقل شود.

اسدی با تاکید بر اینکه همکاری ها میان نهادهای فعال در حوزه محیط زیست می تواند خسارات و تلفات را تا حد زیادی کاهش دهد، گفت: اگر همکاری ها در سراسر کشور رخ داده بود؛ تلفاتی که در میانکاله داشتیم کاهش می یافت.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان منابع طبیعی سه ضلع حفاظت از محیط زیست کشور است، گفت: حیوانات وحشی در محیط زیست هستند و گشت های مشترک می تواند در کنترل بیماری های حیوانات اهلی و وحشی مؤثر باشد.

اسدی با بیان اینکه تعداد سگ های ولگرد همچنان در حال افزایش است، گفت: این موضوع تا زمانی که فکر حدی برای آن نکنیم حل نمی شود، بحث معدوم سازی سگ ها سال ها قبل مطرح بود که انجمن مدافعان حیوانات مانع از آن شد، پس از آن بحث عقیم سازی سگ های ولگرد مطرح شد اما این طرح ها نیازمند حمایت و بودجه است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان