رشت- وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور داریم که تکمیل آن نیازمند ۴۸ هزار میلیارد تومان است، گفت: مجموع بودجه وزارتخانه ۱.۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید سجادی ظهر پنج شنبه در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه این استان جز استان های استراتژیک در ورزش است، اظهار کرد: استان هایی مانند آذربایجان شرقی، فارس، تهران، البرز و مازندران و گیلان بر نتایج ورزشی ملی کشور تأثیرگذار هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ایران تاکنون ۷۵ مدال المپیک به دست آورده که ۱۵ مدال برای مازندران است، افزود: گیلان در رشته های مختلف سالنی و غیرسالنی سرآمد است البته ما بر ضرورت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی سرپوشیده در این استان واقف هستیم اما محدودیت منابع مالی از واقعیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه ورزش هزینه شد و برای امسال نیز اعتبارات عمرانی ورزشی ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: ۴۰ درصد بودجه ما برای آموزش و پرورش است و ۲۰ درصد برای جوانان و مابقی نیز ۷۰ درصد برای هزینه های جاری و ۳۰ درصد برای بخش عمرانی می ماند.

سجادی با بیان اینکه اجرای تمام پروژه های ورزشی کشور ۴۸ همت پول نیاز دارد، تصریح کرد: با مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان مذکور و ۵۰۰ میلیارد تومان وزارتخانه و ۴۰۰ میلیارد بودجه عمومی عمرانی نهایتاً ۱.۵ هزار میلیارد تومان بودجه داریم که با هزینه واقعی فاصله زیادی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه منابع مختلف و راهکارهای متنوعی برای تأمین بودجه های ورزشی کشور دیده شده است، گفت: ماده ۸۸ ناقص ترین شرایط واگذاری را دارد و استقبال کشور به سمت ماده ۲۷ است زیرا سنوات، تضمین و توجیه اقتصادی برای بهره بردار دارد.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور داریم که ۲۴۲ پروژه دیروز افتتاح شد، ادامه داد: ۷۰ پروژه دیگر در هفته تربیت بدنی افتتاح می شود.

سجادی با اشاره به دیدار خود با وزیر ورزش و جوان کشور آذربایجان به منظور توسعه همکاری منطقه ای و مرزی بیان کرد: برنامه های آبی و ساحلی جز برنامه های نیازمند به حضور گردشگر است و باید از این موهبت موجود در گیلان برای توسعه فعالیت های ورزشی و آبی و وجهه تفریحات سالم آن بهره گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۴ نوع کشتی بومی محلی داریم که آئین نامه دار است و جنبه بین المللی دارد، ادامه داد: یکی از این ورزش ها کشتی گیله مردی است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که بخشی از منابع خود را برای کد دار کردن پروژه ها استفاده کنند تا بقیه را وزارتخانه دنبال کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان