رشت- استاندار گیلان با اشاره به کمبود سالن های ورزشی در شهرستان های کم برخوردار، گفت: بخش خصوصی توان مدیریت این سالن ها را ندارد و باید مدیریت سالن ها به دهیاران و بخشداران واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست با وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ضرورت توسعه ورزش های همگانی، قهرمانی و بومی و محلی در گیلان گفت: بستر رشد برای استعدادهای نوجوانان و جوانان استان باید فراهم شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برخی ورزش های بومی و محلی مانند کشتی گیله مردی نشاط اجتماعی فراوانی را در جامعه ایجاد می کند، افزود: تیم های فوتبال استان نیز در شرایط پسا کرونا باعث ایجاد شور و شعف بین مردم شده است.

وی با اشاره به قابلیت های ورزشی استان گیلان که مورد غفلت قرار گرفته است، بیان کرد: تیم های ملی باید از استعدادهای استانی بهره بگیرند به طور مثال یکی از بسترهای مهیا در این استان فوتبال ساحلی است که باید با نگاه ملی تقویت شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: در حال فراهم کردن امکان ورزش فوتبال ساحلی در مدارس استان گیلان هستیم و با اقداماتی نظیر انتقال ماسه به حیاط مدارس به این سو حرکت می کنیم.

عباسی با بیان اینکه نتوانستیم در قایقرانی جایگاه پیدا کنیم، افزود: پدران ما در گذشته صیادی می کردند و به تبع در قایقرانی مهارت خاصی داشتند اما به جایگاهی که باید نرسیده ایم و اقدامات و تلاش ها در این باره باید مضاعف شود.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی گیلان و بارش باران در ۶ ماه از سال و ضرورت توسعه سالن های ورزشی گفت: در گذشته برخی سالن ها به بخش خصوصی واگذار شده بود که به خوبی از آنها مراقبت نشد و بسیاری از تجهیزات سالن ها نیز خراب شدند اگرچه مدیرکل ورزش و جوانان استان ورود خوبی به این حوزه دارد اما باید با نگاه استانی و ملی موضوع را پیگیری کرد.

استاندار گیلان با اشاره به کمبود سالن های ورزشی در شهرستان های کم برخوردار عنوان کرد: بخش خصوصی توان مدیریت این سالن ها را ندارد لذا بهترین است مدیریت سالن ها به دهیاران و بخشداران واگذار شود و استفاده حداکثری از سهم استان در حوزه ورزش نیز داشته باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان