رشت- رئیس کل دادگستری گیلان از نمادهای شهر رشت انتقاد کرد و گفت: این نمادها باید متناسب با فرهنگ و ذائقه مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مدیران شهرداری شهر رشت با حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضائی استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه خلیلی با بیان اینکه یکی از مؤلفه های شهر مطلوب، زیبایی شهر است، گفت: مردم خواهان دیدار منظره های نو و جدید در سطح شهر هستند و چون نازیبایی ها را مشاهده می کنند شادابی و آستانه تحمل آنان پایین آمده و در برابر کوچک ترین ناملایمات، واکنش منفی نشان می دهند.

وی با انتقاد از نمادها و المان ها در شهر رشت اظهار داشت: المان های شهری باید متناسب با فرهنگ و ذائقه مردم بوده و هر از چندگاهی تغییر یابد که متأسفانه در شهر رشت چنین اقداماتی صورت نمی گیرد.

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه درصد بالایی از مردم از عدم زیبایی شهر رشت ناراضی هستند، ابراز داشت: انباشت زباله و عدم جمع آوری به موقع آن تصاویر نامناسبی از این شهر را در اذهان ثبت می کند و زیبنده فرهنگ بالای مردم آن نیست.

وی عدم برخورداری از درآمد پایدار را از مشکلات شهرداری رشت دانست و افزود: کسب درآمد شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰ موجب فساد بیشتر و افزایش تخلفات در سطح شهر شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان دومین مؤلفه شهر مطلوب را هویت بخشی به شهر دانست و تصریح کرد: با از بین بردن هویت شهرها شاهد فراوانی جرایم و خشونت و افزایش پرونده های قضائی خواهیم بود و نباید به بهانه عمران و آبادی نمادهای هویت بخشی شهری تخریب شده و به فراموشی سپرده شود.

عدم ثبات مدیریت شهری علت کندی اجرای پروژه های شهر رشت

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز گیلان یکی از چالش های جدی در مدیریت شهر رشت را ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد و گفت: بسیاری از این ساخت و سازها با هدایت عواملی از بدنه شهرداری صورت می گیرد تا غیر از ارجاع تخلفات به کمیسیون ماده ۱۰۰ بهانه ای برای فرسایشی کردن و ادامه تخلفات باشد.

وی با اشاره به اینکه حریم شهر فاقد کاربری است، اظهار داشت: ساخت و سازهای زیادی که عمدتاً به صورت خلاف ساخته می شوند در حریم شهرها صورت می گیرد و نظارتی نیز از شهرداری دیده نمی شود.

دادستان مرکز گیلان یکی از مشکلات جدی شهرداری را عدم جدیت مراجع نظارتی آن دانست و افزود: مراجع نظارتی شهرداری وظیفه دارند در راستای قانون جرایم صورت گرفته در این بخش را به دادستانی اعلام نمایند.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مسائل مهم مغفول در شهرداری است، تصریح کرد: شرکتی که شهرداری برای تفکیک زباله با آن قرارداد بسته است چنانچه تاکنون به درستی به وظایف خود عمل نکرده باید به آن تذکرات قانونی داده شده و موانع پیش رو با کمک مسئولین مرتفع شود و در غیر این صورت با تشکیل پرونده در خصوص عوامل اهمال کننده در مراجع قضائی به آن رسیدگی خواهد شد.

فلاح میری عدم ثبات مدیریتی را از دلایل کندی اجرای طرح ها و پروژه های شهرداری رشت عنوان کرد و از بی نظمی استقرار دست فروشان در برخی خیابان ها انتقاد کرد و گفت: شهرداری ها نباید صریحاً برخورد سلبی داشته باشند بلکه مدیران شهری وظیفه دارند مکانی را در نقاط مختلف شهر برای دست فروشان تهیه و ساماندهی نمایند.

وی با انتقاد از کمبود پارکینگ در سطح شهر اظهار داشت: اغلب پزشکان متخصص در نقطه ای از شهر رشت متمرکز هستند و مردم از سراسر استان و حتی از استان های هم جوار به آنان مراجعه می نمایند در صورتی که هیچ مکان مناسبی برای پارکینگ ماشین ها در نظر گرفته نشده است و لازم است این منطقه به پارکینگ های طبقاتی با تکنولوژی روز مجهز شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان