رشت- نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: تکمیل تصفیه خانه تالش از اولویت ها است اما اعتبارات لازم برای تکمیل آن هنوز جذب نشده و ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدیاری شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه متأسفانه دولت نتوانسته آثار تورمی ناشی از حذف ارز ترجیحی را کنترل کند، گفت: طرح یا لایحه ای برای قیمت ها به شهریور سال ۱۴۰۰ را نداریم اما از بعد نظارتی خود وظیفه داریم که اقداماتی انجام دهیم تا آسیب کمتری به مردم وارد شود و دولت نیز باید طرح هایی ارائه کند تا از طریق آن قیمت های اضافه به سفره مردم برگردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش سن مجاز برای شرکت در آزمون های استخدامی بیان کرد: اشخاصی که سابقه قراردادی و سنوات دارند طبق قانون از سن آنها کم می شود اما درباره سایرین، هنوز قانون مشخصی نداریم و اگر قانونی نیز در این باره پیش بینی شود باید با قوانین بالادستی مانند بازنشستگی تناسب داشته باشد اما در مجموع ساز و کاری طراحی شود تا حداقل ۵ سال سقف سن افراد برای این آزمون ها را کمتر کند.

وی با اشاره به وضعیت فاضلاب شهرستان تالش تصریح کرد: شبکه جمع آوری انتقال خطوط فاضلاب انجام شده و لایروبی و احداث تصفیه خانه تالش از اولویت ها است اما اعتبارات لازم برای تکمیل آن هنوز جذب نشده و ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور نیاز است.

محمدیاری با بیان اینکه پسماند تالش، رضوانشهر و ماسال وضعیت خوبی ندارد و ساحل قروق انباشته از زباله است، افزود: بحث های قضائی درباره کارخانه کمپوست لیسار وجود دارد که امیدواریم بزرگان استان محلی را برای این منظور پیش بینی کنند که نه تعارضی با سکونت مردم داشته باشد و نه مشکلی برای محیط زیست ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کارکنان سد شفارود بیش از ۶ ماه است که حقوق نگرفته اند، بیان کرد: این سد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار بود که در سال ۱۴۰۰ آبگیری شود اما وضعیت فعلی آن تأسف آور است و برای همین منظور نیز از وزیر کار خواستم که موضوع را هرچه سریع تر تعیین تکلیف کند.

محمدیاری ادامه داد: موانع قانونی در خصوص پرداخت بیمه و انسداد حساب پیمانکار سد شفارود وجود داشت که از وزیر نیرو و استاندار گیلان درخواست شد جلسه ای برای ساماندهی این وضعیت برگزار کنند که یا مشکلات پیمانکار حل شده و یا اینکه تغییر کند و این جلسه قرار است به زودی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه سد ماسال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ارزش قیمت گذاری این سد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم زمستان امسال آبگیری شود همچنین سند تالش نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم بتوانیم هر دوی این پروژه ها را در یک زمان به بهره برداری برسانیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان