مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به آغاز آتش سوزی در تالاب بین المللی انزلی گفت: دامنه آتش تاکنون به 40 هکتار رسیده و اطفاء حریق فقط از طریق بالگرد آبپاش امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، امیر مرادی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز آتش سوزی در تالاب بین المللی انزلی اظهار کرد: آتش سوزی از بامداد امروز در قسمت مرکزی تالاب در محدوده چراغ پشتان آغاز شده و دامنه آتش به دلیل عدم دسترسی به اطراف گسترش یافت و به گفته فرماندار انزلی تاکنون به ۴۰ هکتار رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه وزش باد باعث گسترش حریق شده، گفت: با توجه به عدم دسترسی زمینی برای اطفای حریق، از مدیریت بحران استانداری گیلان درخواست اعزام بالگرد شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره بر باتلاقی بودن منطقه بیان کرد: اطفاء حریق فقط از طریق بالگرد آبپاش امکان پذیر است که درخواست امداد هوایی بدلیل عدم دسترس بودن از مدیریت بحران کشور بصورت ملی به دستور استاندار گیلان انجام شده است. 

به گفته مرادی، تجهیزات استانی در انزلی برای اطفاء حریق فراهم است اما به دلیل عدم دسترسی به منطقه تنها راه اطفاء آن هوایی است که هماهنگی ها با مدیریت بحران کشور و سازمان اطفاء هوایی کشور برای دراختیار گرفتن بالگرد و هواپیمای آب پاش انجام شده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان