رشت- نماینده رودسر و املش در مجلس با اشاره به تزریق اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه تصفیه خانه طولات گفت: طبق قول پیمانکار این پروژه تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صفری ملک میان شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه با تصویب طرح بانکداری، بانک مرکزی نظارت بیشتری بر سیاست پولی کشور دارد، گفت: این طرح قدرت کنترل و مانور بانک مرکزی بر مؤسسات مالی و اعتباری را بیشتر می کند که در این صورت نظام پولی و مالی کشور سر و سامان می گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و شهرداران بیان کرد: دو دغدغه انتخابات شوراهای شهر و روستاها و عملکرد آنها وجود داشت و در طرح جدید جدای از نظارت نمایندگان مجلس، نظارت قوه قضائیه و معتمدان محلی بر کار شوراهای شهر و روستا نیز دیده شده است.

وی با اشاره به وجود هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در رودسر و املش افزود: عمده آسفالت این راه ها آسیب دیده و قدمت ۳۰ ساله دارند و اکثراً روکش جدید نیاز دارند لذا اعتبارات خوبی برای ترمیم آنها گرفته شده و رایزنی با برخی شرکت ها به منظور تأمین مصالح و سیمان مورد نیاز آن در حال انجام است.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه جلساتی با وزیر نیرو با هدف تسریع در روند گاز رسانی به روستاهای املش و رودسر برگزار شده است، ادامه داد: ۵۰ درصد از روستاهای مناطق کوهستانی املش و رودسر آسفالت شده و بخشی نیز باقی مانده و برای برخی روستاها که بالای تونل اشکور هستند مقدمات کار فراهم شده و تا هفته آینده مناقصه و پیمانکار نیز مشخص می شود و عملیات گازرسانی به ۷۰ روستای این منطقه به زودی آغاز می شود.

نماینده رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل برداشت فندق، مصرف آرد مردم افزایش می یابد، تصریح کرد: دولت باید فوق العاده هایی برای مردم مناطق روستایی و کوهستانی که در خانه پخت نان دارند در نظر بگیرد و این موضوع به استاندار نیز انتقال داده شده است.

وی با اشاره به کیفیت بد آب آشامیدنی در برخی مناطق رودسر گفت: تنها راه افزایش کیفیت و کمیت آب رودسر و املش تکمیل سد پل رود و تصفیه خانه طولات است که برای تکمیل سد، هزار میلیارد تومان طی دو سال اخیر اختصاص یافته و جز پروژه های ویژه دولت قرار گرفته است و پیمانکار پروژه را نیز تغییر دادیم که کار با کیفیت و سرعت بالاتری انجام شود.

حجت الاسلام صفری افزود: روند تکمیل تصفیه خانه طول لات حرکت کندی داشت لذا جلسه ای با پیمانکار و کارفرمای پروژه برگزار شد و باید اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومانی برای آن تأمین می شد که مقرر کردیم ۵۰ میلیارد تومان به صورت فوری و مابقی نیز تدریجی به پروژه تزریق شود و طبق قول پیمانکار تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان