رشت- امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه اربعین حسینی یکی از نمادهای سیاسی اسلام است، گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان در این همایش عظیم مهم ترین سلاح در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا در ادامه مبحث آثار محبت اهل بیت (ع) به بیان آثار اخروی آن و سودمندی دوست داشتن اهل بیت (ع) در احوالات سخت مرگ و قیامت پرداخت.

امام جمعه آستارا با اشاره به فرا رسیدن ماه صفر و ایام حزن و اندوه ائمه معصومین (ع) و تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) و با توجه به در پیش بودن همایش عظیم پیاده روی اربعین و زیارت حضرت امام حسین (ع) آن را یکی از مهمترین نمادهای عشق و علاقه به اهل بیت (ع) دانست و افزود: حضور با شکوه زائران در مراسم پیاده روی اربعین موجب تقویت روحیه دینی و معنوی در دنیا می شود.

حجت الاسلام باقری پیاده روی اربعین را یکی از نمادهای سیاسی اسلام دانست و عنوان کرد: حضور اقوام و ملیت های مختلف در این مراسم پر عظمت موجب ارتباط دل های مؤمنین و تقویت جبهه مقاومت و ملت های مظلوم دنیا شده است و نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه درگیری های چند روزه گذشته عراق در آستانه ایام اربعین به نفع هیچ جریان و گروه سیاسی در عراق نیست، افزود: وحدت و اتحاد مسلمانان قوی ترین سلاح در برابر دشمنان قسم خورده آنان است و حفظ وحدت و همدلی به برکت وجود امام حسین (ع) موجب قدرت بیشتر ملت مسلمان عراق و جهان اسلام خواهد بود.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت ۱۳ شهریور روز تعاون، تعاون و همکاری را از توصیه های دین مبین اسلام در قرآن کریم بیان کرد و گفت: گسترش و تقویت تعاونی ها و بکارگیری سرمایه های خرد مردم در جهت توسعه اقتصادی می تواند علاوه بر تولید در آمد برای اعضای تعاونی به رونق اقتصادی کشور نیز کمک کند.

وی از مردم خواست تا با رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و مصرف بی رویه بخصوص در این روزهای گرم تابستان که به علت گرما شاهد تبخیر آب در سطح رودخانه ها هستیم مانع هدر رفت آب و بروز مشکلات کردند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان