رشت- امام جمعه موقت رشت با اشاره به توطئه دشمن برای خدشه به پیوند میان امت اسلامی در اربعین حسینی گفت: به هیچ کس اجازه نمی دهیم به وحدت اربعین آسیب بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربانپور در خطبه های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به در پیش بودن هفدهم شهریور ماه سالروز قیام ۱۷ شهریور اظهار کرد: هنوز تعداد زیادی از شهدای انقلاب شناسایی و معرفی نشده اند.

وی در ادامه به تحولات منطقه و نقش مهم آمریکا در فتنه اندازی در برخی از کشورها همانند عراق و بصیرت مرجعیت برای خاموشی این فتنه اشاره کرد و افزود: درگیری در سوریه نیز به واسطه نقش آمریکا است تا دوباره داعش را تقویت کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و تلاش دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن این همایش بزرگ مسلمانان گفت: اربعین حسینی با توجه به نقش وحدت آفرین خود در میان ملت های مسلمان همه توطئه ها را نقش بر آب می کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم احدی به این وحدت آسیب وارد کند، ادامه داد: با توجه به جایگاه والای اربعین حسینی باید نقش محوری این راهپیمایی توسط زائرین حفظ شود و رفتار و گفتار زائران باید با محور ارزشی باشد.

حجت الاسلام قربانپور با تأکید بر اینکه محور دیگر اربعین حسینی ولایت پذیری است، افزود: اطاعت و پیوند با ولایت باید نتیجه نهایی اربعین حسینی برای زائران باشد زیرا اربعین نماد ولایت پذیری شیعیان است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت ها و عملکرد دولت پرداخت و فعالیت های دولت سیزدهم را امید آفرینی عنوان کرد و ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره شود که مردم زمانی این امید را درک می کنند که گشایشی در سفره های آنها دیده شود.

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر لزوم مهار قیمت ها و گرانی ها اظهار کرد: کنترل و ثبات قیمت ها سبب می شود مردم این امید را لمس کنند.

وی همچنین به موضوع کشاورزی به عنوان قطب اول اقتصادی مردم استان گیلان اشاره و با بیان اینکه امسال به فضل الهی با وجود کمبود بارش ها شاهد اقدامات خوبی بودیم و امروز شاهد برداشت محصول هستیم، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی برای افزایش درآمد مردم و بهره گیری از صنایع تبدیلی اقدام شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان