رشت- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به فعالیت ۲۴۶۹ تعاونی در استان گفت: تعاونی ها ۳۲ هزار عضو فعال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به جایگاه تعاون در اسلام و نگاه ویژه به این موضوع اظهار کرد: با توجه به رویکرد مردمی سازی اقتصاد از سوی دولت سیزدهم وزارت تعاون نیز تلاش کرده این رویکرد را در بخش های مختلف خود اجرا کند.

وی با بیان اینکه همه اعضای تعاونی باید در سود و زیان و منافع با هم شریک و سهیم باشند، گفت: نگاه ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه فرهنگی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه فعالیت تعاونی ها باید به ۲۵ درصد برسد و عقب ماندگی در این بخش به دلیل بی توجهی به کار فرهنگی است، افزود: باید با اقناع افکار عمومی به کار گروهی در حوزه اقتصادی این موضوع در استان تقویت شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد مردم در دنیا در حوزه تعاونی فعالیت می کنند، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد مردم دنیا در ۳ میلیون تعاونی مشغول به کار هستند.

آقاجانی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۴۶۹ تعاونی در استان گیلان تصریح کرد: این تعاونی های دارای ۳۲ هزار نفر عضو فعال است.

وی همچنین به فعالیت ۱۶ اتحادیه در گیلان نیز اشاره و با بیان اینکه راه اندازی ۶۲ تعاونی جدید با هزار و ۵۰۰ شغل نیز در دستور کار اداره کل تعاون استان گیلان است، گفت: هدفگذاری برای صادرات ۲۹ میلیون دلاری توسط ۲۱ تعاونی از دیگر برنامه های این اداره کل است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه با اجرای طرح روستا تعاون و تشکیل ۳۰ تعاونی ۳۱۰ فرصت شغلی ایجاد می شود، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای این تعاونی ها در دستور کار قرار دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان