پروژه آبرسانی دوران محله چابکسر با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان مورد افتتاح قرار گرفت که ۸۰۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، معاون بهره برداری آب و فاضلاب گیلان عصر امروز آئین افتتاح پروژه آبرسانی دوران محله بخش چابکسر اظهار کرد: اجرای این پروژه شامل سه فاز بود که از سال ۱۳۹۷ عملیات آن آغاز شد. 

مازیار غلامپور با اشاره به اینکه برای پروژه آبرسانی دوران محله، حدود ۱۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است، افزود: برای اجرای فاز سوم این پروژه بالغ بر هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی تامین شده و ۸۰۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند شده است. 

وی با اشاره به اینکه در ایام هفته دولت، ۲۷ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان در شهرستان های مختلف استان گیلان افتتاح شده است، گفت: برای رفع محرومیت و تنش آبی در طرح جهاد آبرسانی برای ۱۰ هزار روستا حدود ۱۱۴ طرح مربوط به شهرستان رودسر است. 

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سد پلرود
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های جهادی دولت در رفع محرومیت ها اظهار کرد: ایجاد خط ۱۱ کیلومتر برای افتتاح آب دوران محله نتیجه تلاش چندساله مدیران با این حجم از پروژه برای استفاده روستاهای پیرامون آن یک کار جهادی است که نمونه این کار در سطح کشور کم نداریم. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری ملک میان با اشاره به اعتبارات و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: یکی از کارهای خوب مجلس بحث محرومیت بود که علاوه بر نرخ جمعیت فاکتور مساحت و محرومیت را در توزیع اعتبارات ملاک قرار داد.

به گفته وی، از اعتبارات سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان برای استان گیلان در نظر گرفته شد که ۱۶۰ میلیارد تومان در حوزه آب و فاصلاب در نظر گرفته شد که امروز شاهد کارهای بزرگ و جهادی خوبی در این حوزه هستیم. 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به تنش های آبی ۲ شهرستان رودسر و املش تصریح کرد: با افتتاح پروژه سد پلرود و تصفیه خانه طول لات مشکل آب شرب و کشاورزی ۲ شهرستان حل خواهد شد که با دستور وزیر نیرو ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد پلرود و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه طول لات اختصاص یافت تا با بهره برداری این پروژه ها تضمین کننده آب رودسر و املش باشد. 

صفری، سد پلرود را تنها منبع تامین کننده آب رودسر و املش خواند و افزود: امروز پس از گذشت ۴۰ سال ما نباید مشکل آبی داشته باشیم، متاسفانه در غالب شهرستان های کشور هم شاهد تنش آبی هستیم که نشان دهنده این است که حجم مشکلات در گذشته جمع شده است. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اقلیم خاصی در گیلان و مازندران و هجوم مهاجرین از استان های دیگر کشور به شهرهای گیلان بیان کرد: هر قدر جمعیت بالا برود هزینه ها در تکمیل، تجهیز و تعمیر نیز بالاتر می رود اما متاسفانه اعتبارات ما با این هزینه ها سنخیتی ندارد و با کثرت جمعیتی که بر ما تحمیل شده و میزبان میلیون ها نفر هستیم باید دولت برای مدیریت هزینه ها با نگاه ویژه تری به اعتبارات گیلان و مازندران داشته باشد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان