به گفته امام جمعه موقت رشت اگرچه فعالیت های انجام شده دولت، امیدآفرین بوده اما مردم زمانی این امید را درک می کنند که گشایش را در سفره خود لمس کنند، لذا مهار قیمت ها و گرانی ها باید ملموس شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور امروز در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور و همه شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در آن زمان برخی از شهدای انقلاب حتی شناسایی نشدند لذا باید این موضوع توجه و آثار آنها مورد شناسایی و دسته بندی شود. 

وی با اشاره به تحرکات آمریکا در منطقه که با حرکات آتش افروزی در تلاش برای داعش افروزی است، گفت: آتش فتنه در عراق با بصیرت مرجعیت خاموش شد و فضا آرام گرفت از سوی دیگر تحرکات نظامی آمریکایی ها در صحرای سوریه نشان از آتش افروزی آنان در تقویت و بازسازی داعش دارد. 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به در پیش رو داربعین حسینی (ع) بیان کرد: همه دنیا در تلاش است تا با تفرقه مانع وحدت جهان اسلام و شیعیان شوند اما اربعین امام حسین (ع) این توطئه های شوم را نقش بر آب می کند. 

قربانپور با بیان اینکه اربعین حسینی (ع) در بعد سیاسی و اجتماعی یک اصل پویا و تحرک نهضت عاشوراست، افزود: اربعین حسینی (ع) وحدت آفرین بین المللی انسانی است و هیچ کس و هیچ چیز نباید وحدت را بشکند، هیچ چیز نباید موجب وحدت شکنی شود و به کوری چشم دشمنان، این سیل خروشان وحدت، با عزت همچنان ادامه مییابد. 

خطیب موقت جمعه رشت با بیان اینکه سیل خروشان اربعینی محو نظام صهیونیستی از صفحه روزگار را تاکید می کند، تصریح کرد: اربعین جایگاه ارزشی والایی دارد و جایگاه تفننی و تفرجی نیست لذا باید نقش محوری ارزشی و سیاسی این راهپیمایی عظیم توسط زائرین در نظر گرفته شود و نوع رفتار و گفتار زائرین باید با محور ارزشی باشد. 

وی با بیان اینکه در پیاده روی اربعین، محور ولایت بوده و ثمره نهایی آن باید اطاعت پذیری و پیوند با ولایت باشد، گفت: ولایت پذیری و توجه به امام غائب (عج) مورد توجه زائران قرار بگیرد، اربعین نماد ولایت پذیری شیعیان است.

قربانپور با اشاره به امیدآفرینی فعالیت دولت سیزدهم در هفته دولت که خدمات شایسته ای انجام گرفته است، بیان کرد: اگرچه فعالیت های انجام شده امید آفرین بوده اما مردم زمانی این امید را درک می کنند که گشایش را در سفره خود لمس کنند، لذا مهار قیمت ها و گرانی ها باید ملموس شود تا قلب ها پیوند خورده و امید در دل مردم ایجاد شود. 

قربانپور با بیان اینکه گیلان قطب کشاورزی است و با توجه به گرما و مسئله آب به فضل الهی برداشت برنج قابل توجه بود، افزود: افزایش درآمد مردم، بهره مندی از صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی باید در دستور کار قرار بگیرد و کار با با برنامه «مدون آینده روشن» کار پیش برود. 

به گفته قربانپور، ما در گیلان نیازمند به کارهای فراوانیم و یقین داریم کارهای فراوانی شده اما نرخ رشد جمعیت گیلان از دیگر استان ها کمتر بوده و پیری جمعیت باید موضوع محل توجه باشد، موضوع جمعیت مهم است و نباید مشکلات ما را از این اصل دور نگاه دارد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان