رتبه دوم گیلان در بین تعاونی های کشور

۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۹:۰۹ چاپ کد خبر: 177539
مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۱۱ تعاونی برتر استانی و ۲ تعاونی برتر ملی از گیلان معرفی شدند و در کشور همراه با تهران در مقام دوم کشور هستیم، گفت: تسهیلات برای توسعه، تشکیل و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش آقاجانی امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با گرامیداشت هفته تعاون، نگاه اسلام به تعاون را راهبردی دانست و اظهار کرد: موضوع تعاون در دولت سیزدهم با رویکرد مردمی سازی اقتصادی و شعار عدالت محوری است، چرا که ریشه تعاون هم مردمی و هم عدالت محوری است و همه اعضای تعاونی در سود و زیان و منافع باهم سهیم هستند.

وی با بیان اینکه میزان فعالیت تعاونی باید به ۲۵ درصد برسد، گفت: اگر امروز با این عدد فاصله داریم به دلیل عدم کار فرهنگی در اقناع کار گروهی در فعالیت اقتصادی است که می طلبد در این حوزه فعالیت مطلوب انجام شود. 

مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به فعالیت تعاونی در دنیا بیان کرد: ۱۲ درصد از مردم دنیا تعاون گر هستند، سه میلیون تعاونی در دنیا فعال بوده و ۱۰ درصد از جمعیت فعال دنیا در بخش تعاون مشغول به کار هستند. 

وی با اشاره بر اینکه شعار سال روز جهانی تعاون، «تعاونی ها دنیای بهتری می سازند» است، گفت: ۲هزار و ۴۶۹ تعاونی و ۳۲ هزار اعضای فعال در تعاونی در گیلان مشغول هستند که با احتساب اعضای تعاونی مسکن هم به ۲ میلیون نفر می رسد. 

آقاجانی با بیان اینکه ۱۶ اتحادیه در گیلان فعال بوده که هر اتحادیه چندین تعاونی را شامل می شود که در اتاق تعاونی استان عضویت دارند، تصریح کرد: ۶۲ تعاونی جدید با یک هزار و پانصد شغل، صادرات ۲۹ میلیون دلاری توسط ۲۱ تعاونی، پیگیری طرح روستا تعاون و تشکیل ۳۰ تعاون با فرصت شغلی ۳۱۰ نفر، برگزاری ۳۳ هزارنفر ساعت کارگاه آموزشی برای اعضای تعاونی ها، برگزاری جلسات اتاق فکر و کمیته رفع موانع مشکلات تعاونی ها و اصلاح و حل مشکلات تعاونی ها از برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است. 

آقاجانی با بیان اینکه در یک سال اخیر به سه تعاونی زنان سرپرست خانوار، زنان و صنایع دستی و گردشگری کمک بلاعوض صورت گرفته و ۷۷۲ مسکن مهر تحویل داده شد، گفت: بهره برداری از طرح های جدید تعاونی با ۵۴۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد که عمده سرمایه گزاری توسط تعاونی ها بوده است. 

وی با بیان اینکه ۱۱ تعاونی برتر استانی و ۲ تعاونی برتر ملی از گیلان معرفی شدند و در کشور همراه با تهران در مقام دوم کشور هستیم، افزود: تسهیلات برای توسعه، تشکیل و توانمندسازی تعاونی ها در استان در دستور کار است و صددرصد صید ماهی های استخوانی به صورت تعاونی بوده است.

به گفته مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان، تعاونی مصرف و کارکنان دولت ۱۱۰ هزار عضو دارند و ۱۲ هزار و پانصد مسکن را بیش از صد تعاونی مسکن تحویل داده اند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان