ساری- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جهاد تبیین حوزه فرهنگ مسئولیت روشنگری دارد و این مسیر را ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی در سخنان بین دو نماز بعد از خطبه های نمازجمعه ساری با بیان اینکه وضعیت عمومی کشور در بدو ورود دولت در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد مطلوب نبود، گفت: مردم در این حوزه ها مشکلات سنگینی را تحمل می کردند و فلسطه حضور آیت الله رئیسی در انتخابات، تلاشی برای رفع ناکارآمدی ها بود.

وی حضور دولت در میان مردم را برنامه عملی دولت برای شنیدن و اجراکردن و حل مشکلات مردم دانست و گفت: دولت ۳۱ سفر استانی قبل از یکسالگی انجام داد و در روز شروع دولت روزانه ۷۰۰ نفر براثر کرونا جان می دادند و کشور در حالت نیمه تعطیل قرار گرفته بود و اصحاب کسب وکار ناراحت بودند.

وی ادامه داد: امروز با تلاش دولت شمار فوتی ها در برخی روزها به صفر رسید و در حوزه سیاست خارجی دولت خود را به توافق با غربی ها گره نزد و امروز میزان تجارت خارجی کشور با همسایگان به دو تا پنج برابر رشد یافته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فروش نفت به قبل از دوره تحریم ها رسیده است، گفت: در حوزه فرهنگ بنای ما استقرار فرهنگ در تراز آرمان های امام و انقلاب است زیرا مزیت ما در حوزه فرهنگ، هویت دینی و ایرانی عمیق تاریخی است و فرهنگ ریشه در عاشورا، محرم، مساجد و تکایا دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری بر تراز اسلامی باید انجام شود، گفت: امروز ستاد هماهنگی فرهنگی دولت به ریاست جمهور تشکیل می شود تا گره های فرهنگی بازنشده طی چهاردهه گذشته بازشود و فضای کشور به فضای حل مشکل در همه بخش ها رسیده است.

وی خدمت صادقانه را بنای دولت برشمرد و گفت: توجه به ارزش های انقلاب اسلامی از رویکردهای دولت است و و همه اعضای کابینه خود را سربازان رهبر معظم انقلاب می دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی ۹ مزیت برای دولت ذکر کردند که احیای امید، مسئولیت پذیری از جمله شاخص ها بیان کردند.

اسماعیلی با اظهار اینکه در حوزه دیپلماسی و فرهنگی رویکردهای خوبی صورت گرفته است، گفت: از اینکه کارنامه یکساله به تائید مقام معظم رهبری رسیده است، خرسند هستیم و تلاش می کنیم در جنگ رسانه و رویات آنچه شایسته انقلاب است به گوش مردم برسد.

وی افزود: در جهاد تبیین حوزه فرهنگ مسؤلیت روشنگری دارد و این مسیر را ادامه می دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان