رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با اشاره به اقداماتی که طی مدت زمان حضور در این کمیته انجام داد، به ارتقای بودجه اشاره کرد و اینکه نیاز اصلی به هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری در پایان مراسمی که به منظور تودیعش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران بر اهمیت جایگاه رسانه ها تاکید کرد و گفت: در آغاز به کارم اصحاب رسانه را تکریم کردم و روز آخر هم این کار را انجام می دهم. برای مدیران عزیز همین رهنمود را دارم که اگر بنا است ورزش در متن جامعه جاری باشد رسانه حلقه این اتصال است.

وی تاکید کرد که در مدت حضورم عملکرد سازمان و رئیس را تدوین کردم و آن را در قالب کتابی منتشر خواهم کرد.

صالحی امیری با بیان اینکه چند کار اساسی را در دوران مدیریت هم دنبال کردم، تصریح کرد: تلاش کردم ثبات را در ورزش قهرمانی ایجاد کنم و از حاشیه پرهیز کنم. از این رو ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی را به ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل دادیم و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم در کنار این ستاد بود. دیگر اینکه تلاش کردم دو ساحت مادی در راستای تلاش برای رسیدن به سکو و ساحت پهلوانی اخلاقی و معرفترا در ورزش ایران تقویت کنم. در ۱۷۰۰ روز تلاش کردم ساحت دوم را تقویت کنم و تلاش کردم چهره فرهنگی ورزش قهرمانی تقویت کنم.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه سومین اقدامش کشاندن ورزش در متن جامعه بود، ادامه داد: ورزش قهرمانی باعث نشاط ملی می شود، نیاز مند رسانه ها بودیم ما را کمک کنند و تا حدودی اتفاق افتاد.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه تلاش کردیم مرجعیت کمیته را در سطح بین المللی ارتقا دهیم، یادآور شد: هدف این بود فدراسیون های جهانی، شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک، ما را به رسمیت بشناسند. از مدعیان آسیا، کشورهای اسلامی و المپیک هستیم. من باور دارم که در المپیک پاریس نتایج خوبی خواهیم گرفت. زیرساخت های آن انجام شده است و اکنون هم بهترین ارتباط را با کمیته بین المللی المپیک داریم.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با بیان اینکه از ظرفیت نخبگان در قالب کمیسیون ها استفاده شد، گفت: کمیسیون ها اتاق فکر ما بودند. موزه ورزش را ایجاد کردیم. تاریخ شفاهی را تدوین کردیم و خدمات رایگان به فدراسیون ها دادیم چون حق نداریم با فدراسیون ها معامله کنیم.

وی در ابطه با بودجه کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه بودجه این کمیته را از ۳۰ میلیارد به ۳۰۰ میلیارد افزایش دادیم، خاطرنشان کرد: این بودجه باید به در دوره پایان دوره چهار ساله به هزار میلیارد برسد و در این صورت می توانیم مدعی باشیم که می توانیم نیازهای ضروری فدراسیون ها را فراهم کنیم.

صالحی امیری در مورد اینکه خود را اعلام کرده که از وجودش در کمیته ملی المپیک استفاده می کند تاکید کرد: خسروی وفا شخصیت ممتازی است شخصا معتقد بودم حضورش می تواند مسیر را ادامه دهد. شش بار به او مراجعه و خواهش کردم ثبت نام کند به این کمیته خوش بین هستم. من به او تعهد اخلاقی دارم و تجارب ۵ ساله را بدون منت در اختیار او و هیات اجرایی جدید می گذارم. البته روزی اظهار رضایت می کنم که ببینم قهر مان ها در المپیک پاریس می درخشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان