با وجود بسته شدن پرونده کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی، هنوز پاداش مدال آوران این بازی ها به صورت کامل پرداخت نشده اگرچه بودجه لازم برای آن تامین شده است.

به گارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک همچون همیشه و برنامه ای که برای رویدادهای ورزشی مانند بازی های المپیک و آسیایی دارد، برای بازی های کشورهای اسلامی هم پرداخت «پاداش پای سکو» را به منظور تقدیر از مدال آوران مصوب کرد.

اجرای این مصوبه در قونیه و همزمان با کسب اولین مدال های کاروان ورزش ایران آغاز شد اما همچنان هستند افرادی که هنوز سهم شان را از این پرداختی ها دریافت نکرده اند این در حالی است که حدود دو هفته از اتمام بازی های کشورهای اسلامی و پایان کاروان ایران می گذرد.

اعضای کادر فنی تیم وزنه برداری و همچنین مدال آوران سه رشته ورزش جانبازان و معلولان اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی افرادی هستند که هنوز پاداش خود از حضور در این بازی ها و مدال آوری در آن کسب نکرده اند.

البته به گفته اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی معادل ریالی پاداش این نفرات تامین شده است. وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت که تا پایان هفته جاری ارز لازم تامین و پاداش این نفرات نیز پرداخت خواهد شد.

پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی که از ۱۸ مردادماه در قونیه آغاز شد ۲۷ مردادماه در حالی به پایان رسید که کاروان ورزش ایران با مجموع ۱۳۳ مدال شامل ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز در رده سوم جدول توزیع مدال ها ایستاد.

در جریان این دوره بازی ها تیم اعزامی وزنه برداری صاحب ۹ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۱۲ مدال برنز شد. همچنین کاروان ایران در بخش جانبازان و معلولان هم ۳۹ مدال به دست آورد. این مدال ها در رشته های پاراشنا (۱۵ مدال شامل ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز)، پاراتیروکمان (۱۳ مدال شامل ۵ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) و پاراتنیس روی میز (۱۱ مدال شامل ۴ نقره و ۷ برنز) به دست آمد.

طبق مصوبه کمیته ملی المپیک ۱۵۰۰ یورو پاداش مدال آوران طلایی بازی های کشورهای اسلامی بود. برای مدال آوران نقره و برنز این بازی ها هم به ترتیب ۱۲۰۰ و ۸۰۰ یورو مصوب شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان