رشت- فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به رفع تصرف ۱۶۵ هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی ملی در تالش گفت: در این رابطه ۲۰ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزاله ملکی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می کنند.

وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی شهرستانی تالش توسط افراد سودجو گفت: مأموران انتظامی برای بررسی صحت این موضوع به همراه کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در محل حاضر شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین های مورد نظر مشخص شد ۱۶۵ هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی ملی توسط چند نفر تصرف و توسط سیم خاردار محصور شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این رابطه ۲۰ متهم شناسایی شده است، افزود: این افراد برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شده اند.

سردار ملکی اضافه کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی با بیان اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع تمام آثار تجاوز جمع آوری و رفع تصرف شد، ادامه داد: پلیس در راستای حفظ اراضی ملی و طبیعی رصد دقیق و اشرافیت بالای انجام داده و با هر گونه اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی برخورد می کند.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین خواران و سودجویان این عرصه به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان