رشت- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان با بیان اینکه تنها دانشگاه مأموریت محور هستیم، گفت: ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شمشادی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای پیشرو و تنها دانشگاه مهارتی کشور است، اظهار کرد: امروز دیگر کسی از کارآفرینی صحبت نمی کند بلکه دانشگاه ها باید طرح جامع برای حل مشکلات کشور ارائه دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان با اشاره به اینکه این مجموعه ۱۰۰ در صد دولتی و با دانشگاه های مادر تطابق دارد، افزود: تنها دانشگاه مأموریت محور هستیم که دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی کارآفرین می شوند و یا خوداشتغالی دارند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از برنامه های درسی این دانشگاه بر پایه مهارت و حرفه آموزی است، بیان کرد: تمام برنامه های توسط ذی نفعان جامعه یعنی اصناف و فعالان حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت نوشته می شود و تنها دانشگاه کارگاه و آزمایشگاه محور هستیم.

شمشادی با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت کار ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول به کار هستند، گفت: ۱۶ گروه انجمن صنعتی در گیلان داریم که بر اساس مدل هر دانشگاه یک صنعت و هر صنعت یک دانشگاه فعالیت می کنند و بازآموزی دانشجو در دل صنعت انجام می شود.

وی با اشاره به راه اندازی اولین مرکز رشد مهارتی در استان گیلان عنوان کرد: ۹ هزار دانشجو در سراسر استان گیلان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۶۰ کد رشته محل دوره کاردانی در این مجموعه وجود دارد.

شمشادی با بیان اینکه مجمع خیران و واقفان دانشکده تا دو ماه آینده تشکیل می شود، بیان کرد: این مجمع فرصتی برای کمک خیران به دانشگاه و دانشجویان بی بضاعت فراهم می کند و در صورت همکاری صنعت آمادگی داریم محصولات دانشجویان را در ۱۸۰ دانشکده و آموزشکده تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به ایجاد واحد خواهران در صومعه سرا گفت: آمادگی ایجاد واحد خواهران دانشگاه فنی و حرفه ای در شرق استان گیلان را داریم و برای این منظور نیازمند مساعدت خیران نیز هستیم تا دختران استان برای تحصیل نیازی به مراجعه به استان های مجاور ندارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان ادامه داد: ۵ هزار نفر جمعیت دانشجویان این مرکز علمی در سال ۹۷ بوده که با پیگیری های انجام شده هم اکنون به ۹ هزار دانشجو رسیده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان