مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۱۲ درجه ای دمای هوای استان در روزهای آینده گفت: آب وهوای استان گیلان از عصر روز دوشنبه تا پنج شنبه خنک و بارانی پیش بینی می شود.

محمد دادرس امشب در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان طی امروز و روزهای آینده در استان اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش بینی، از عصر روز دوشنبه تا روز پنجشنبه این هفته شرایط برای افزایش ابر، باران شدید، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و تگرگ فراهم می شود. 

وی با اشاره وضعیت دمای هوای استان گیلان در روزهای آینده افزود، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان در این مدت بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا می کند. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب وهوای استان طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه گفت: در بعضی از ساعات برای برخی از مناطق استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. 

دادرس با اشاره به پیش بینی وقوع بارش های رگباری در گیلان بیان کرد: مسؤولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی آب گرفتگی، آسیب به سازه ها، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه ها، رانش و لغزش، تگرگ و صاعقه به عمل آورند. 

وی با بیان اینکه کشاورزان هرچه سریع تر به برداشت و درو محصول خود اقدام کنند، گفت: باغداران و کشاورزان در هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات خودداری کنند. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و برای فعالیت های دریانوردی مناسب نیست، تصریح کرد: احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در این ایام دور از انتظار نیست و مردم و مسافران نیز از حضور در ارتفاعات و رودخانه ها خودداری کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان