رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش چشمگیر شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: شهرهای نارنجی و زرد استان نسبت به دو هفته گذشته در حال کاهش است و مردم باید واکسیناسیون را جدی بگیرند.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: هم اکنون 167 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با اشاره به کاهش شیوع بیماری کرونا در استان، افزود: بیماری کرونا در گیلان نسبت به دو هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته و شهرهای نارنجی و زرد ما در حال کاهش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: حدود 700 هزار نفر از گیلانیان نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

سالاری  با اعلام اینکه یک هزار و 200 مرکز واکسیناسیون فعال در استان آماده تزریق واکسن به گیلانیان هستند، افزود: علیرغم دایر بودن مراکز و فراهم بودن واکسن، طی هفته گذشته تنها سه هزار نفر به مراکز واکسیناسیون جهت تزریق واکسن مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به نقش تزریق واکسن در کاهش ابتلا به بیماری کرونا، گفت: متأسفانه حدود 20 بیمار بدحال در بیمارستان های استان بستری هستند که بخش اعظم آن ها واکسن کرونا تزریق نکرده اند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان