نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای دو پروژه بزرگ سد پلرود و تصفیه خانه طول لات رحیم آباد خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه قطعاً مشکلات آبی مردم منطقه به ویژه ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت الاسلام محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس امروز در پنجمین نشست هفتگی رفع مشکلات آبی این شهرستان که در محل کارگاه سد پلرود برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولان ولی نعمت مردم هستند و وظیفه دارند برای رضایت مندی مردم تلاش کنند. 

وی با نارضایتی از کندی کار اجرای پروژه های سد پلرود و تصفیه خانه طول لات افزود: برای حل مشکلات اعتباری این دو پروژه بنده به عنوان نماینده به تعهدات خود عمل کردم با پیگیری های مکرری که داشتم ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سد پلرود و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه طول لات از وزارت نیرو اعتبار اختصاص یافته است. 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با گلایه از کندی سرعت اجرای پروژه های سد پلرود و تصفیه خانه طول لات تصریح کرد: با اتمام این پروژه قطعاً مشکلات آبی مردم منطقه به ویژه بخش رحیم آباد حل خواهد شد بنابراین نیاز است که کارفرما و پیمانکار تمام توان خود را برای اتمام پروژه بکار گیرند. 

صفری حل مشکلات آبی مردم را از اولویت های دولت خواند و افزود: کسی که در استان نشسته راحت می گوید مردم منطقه رحیم آباد مشکل آب ندارند درد مردم را نفهمیده، در حالی که مردم این منطقه چون نجیب و کم توقع هستند تا امروز با کمبود آب ساختند در حالی که واقعاً از حیث آب در مضیقه هستند و در برخی نقاط مردم تا ۱۰ روز هم قطعی آب دارند. 

وی با اشاره به اینکه مردم منطقه به حداقل ها قانع هستند، گفت: مردم از اجرای پروژه سد پلرود دچار خسارت هایی شده اند، برای جلب رضایت نیاز است تا یکسری خدمات عمرانی مانند شن ریزی کوچه ها و آسفالت برای آن ها ارائه شود. 

نماینده مجلس با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۰ روستا در شهرستان رودسر با قیر تنی ۱۱ میلیون تومان آسفالت شده است، افزود: هدف همه ما مسؤولان باید خدمت به مردم و جلب رضایت آنها باشد و تا دستیابی به این مهم با تلاش شبانه روزی زمان را مدیریت کنیم. 

احداث مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی بندبن رحیم آباد

محمدرضا شهاب زاده فرماندار رودسر نیز در ادامه با اشاره به اینکه برای رفع موانع اجرای پروژه های سد پلرود، تصفیه خانه طول لات و ایستگاه پمپاژ و مخزن دو هزار مترمکعبی بندبن رحیم آباد این نشست هر هفته برگزار می شود، اظهار کرد: رفع مشکلات آبی مردم شهرستان از اولویت برنامه ها که مورد تاکید استاندار گیلان هم است. 

وی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه سد پلرود و تصفیه خانه طول لات به دلیل کندی در کار عوض شده است، افزود: پیمانکار این پروژه ها قرارگاه و کارفرما آب منطقه ای است. 

وی یکی از مشکلات آب منطقه رحیم آباد را نداشتن مخزن آب بر خلاف سایر بخش های شهرستان رودسر اعلام و تصریح کرد: در سال ۸۶ مطالعه اجرای پروژه ایستگاه پمپاژ و مخزن دو هزار مترمکعبی بندبن انجام و در سال ۹۱ برای آغاز این طرح ۲۱ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد قرار بود تا سال ۹۶ مورد بهره برداری قرار گیرد که متاسفانه به دلیل داشتن یک معارض شخصی جلوی این پروژه بزرگ گرفته شد که خوشبختانه اجرای پروژه در چرخه افتاده و پیش بینی می شود طی ماه های آینده آماده بهره برداری شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان