دادستان بند انزلی با اشاره به عمدی بودن ایجاد حریق در ۴۰ هکتار از اراضی تالاب بین المللی انزلی گفت: پس از بررسی های به عمل آمده 4 نفر دیگر از عوامل این آتش سوزی هم شناسایی شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، اکبر سبحانی دادستان بند انزلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش سوزی در تالاب بین المللی انزلی منجر به نابودی بخشی از اراضی تالاب شده است، اظهار کرد: تالاب بین المللی انزلی یکی از ظرفیت های گردشگری در استان گیلان و حتی کشور است که همواره اراضی اطراف آن مورد طعمه حریق که عمدتا عمدی است قرار می گیرد. 

وی با اشاره به عمدی بودن ایجاد حریق در ۴۰ هکتار از اراضی تالاب بین المللی انزلی گفت: با تلاش های انجام گرفته روز گذشته فردی بومی عامل آتش سوزی عمدی منطقه چراغ پشتان تالاب انزلی دستگیر شده است. 

دادستان شهرستان بندر انزلی از شناسایی دیگر مضنونان آتش سوزی در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و افزود: پس از بررسی های به عمل آمده 4 نفر دیگر از عوامل این آتش سوزی هم شناسایی شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است. 

سبحانی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با افراد سودجو در هر حوزه ای بیان کرد: همواره برخی از افراد سودجو در تلاشند تا با ایجاد حریق در اراضی تالاب بین المللی انزلی، اراضی کشاورزی اطراف خود را افزایش دهند ولی با انجام اینکار بخشی مهمی از اکوسیستم گیلان را از بین می برند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان