معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: سیاست های مدیریتی مسئولان باید با واقعیت های روز جامعه منطبق باشد و بر آن اساس اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز رحیمی، در جریان دوره آموزشی مدیران نظام سلامت در جمع معاونین توسعه دانشگاه های علوم پزشکی منتخب سطح کشور، ضمن اشاره به وجود چهره های توانمند و با تجربه در بین مدیران نظام سلامت، افزود: باید توجه ویژه ای به آموزش و توانمندسازی مدیران نظام سلامت داشته باشیم و از مدیران با تجربه نیز در این مسیر استفاده های بهینه را ببریم.

وی با اشاره به تکمیل پروژه ها و تأمین منابع به عنوان وظایف ذاتی حوزه معاونت توسعه، تصریح کرد: رسالت اصلی حوزه توسعه، تربیت و آموزش مدیران جوان بر اساس نیازهای کشور است.

رحیمی در ادامه انتخاب روش های مناسب آموزشی و آموزش های پیوسته را برای تربیت مدیران ضروری دانست و گفت: تبدیل عزت نفس به اعتماد به نفس باعث ایجاد مسئولیت پذیری مدیریتی و ارزش افزوده اجتماعی می شود.

وی ضمن اشاره به تفاوت میان واقعیت و حقیقت، عنوان کرد: سیاست های مدیریتی مسئولان باید با واقعیت های روز جامعه منطبق باشد و بر آن اساس اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین تغییر مدل حکمرانی سلامت را ضروری عنوان کرد و افزود: رویکرد آزمون های استخدامی باید به سمت ایجاد فرصت جذب برای نیروهای نخبه، متخصص، متدیّن و کارآمد پیش رود.

وی، پاسخگویی و مسئولیت پذیری را از بنیان های مدیریت دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: خودمدیریتی باید در حوزه های مختلف معاونت توسعه وجود داشته باشد تا چابکی در عملکردها ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت عدالت در نظام سلامت، افزود: عادلانه ترین کار در حوزه توسعه، شفافیت است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان