به گفته فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی ۲۰ متهم در رابطه با تصرف اراضی ملی در شهرستان تالش خبر داد و گقت: ۱۶۵ هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی ملی توسط چند نفر تصرف و توسط سیم خاردار محصور شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار عزیزاله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محافظت از منابع طبیعی یکی از وظایف نیروی انتظامی است، اظهار کرد:  پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی هیچ گونه مماشاتی نداشته و به شدت با نتخلفان برخورد می کند.

وی با تأکید بر اهتمام نیروی انتظامی در برخورد با  متخلفان سودجو و متصرفان منابع طبیعی گفت: در چند روز گذشته گزارشاتی مبنی بر تصرف اراضی ملی در شهرستان تالش توسط افراد سودجو به به اطلاع نیروی انتظامی رسیده است، لذا مأموران انتظامی برای بررسی صحت این موضوع به همراه کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در محل حاضر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی استان گیلان در بازدید از زمین های مورد نظر مشخص شد که ۱۶۵ هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی ملی توسط چند نفر تصرف و توسط سیم خاردار محصور شده است.

ملکی از شناسایی ۲۰ متهم در رابطه با تصرف اراضی ملی در شهرستان تالش خبر داد و افزود: بر اساس گفته کارشناسان ارزش اراضی متصرف شده بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال بوده و با پیگیری های انجام شده این افراد برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه تمامی آثار تجاوز به اراضی ملی در شهرستان تالش جمع آوری شده است، تصریح کرد:  با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع تمام آثار تجاوز جمع آوری و رفع تصرف شده و نیروی انتظامی در راستای حفظ اراضی ملی و طبیعی رصد دقیق و اشرافیت بالای انجام داده و با هر گونه اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی برخورد می کند.

 انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان