بدهی مالیاتی که فدراسیون شطرنج بابت معاملات غیرعرف حدود یک دهه پیش در این فدراسیون متحمل به پرداخت آن شده با لحاظ کردن جریمه تاخیر از ۱۴ به ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، خرید و معامله ٤ هزار میلیاردی شکر، کود، لب تاپ و ... که سال ۹۲ در دوره ریاست محمد جعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج در این فدراسیون انجام شد پس از گذشت حدود یک دهه خسارت های مالی سنگینی را ایجاد کرده است.

این معاملات با کد اقتصادی فدراسیون شطرنج انجام شده بود و به همین دلیل دادگاه این فدراسیون را به پرداخت ١٤ میلیارد تومان به عنوان مالیات محکوم کرد.

این موضوع در نشست خبری ۲۵ مردادماه فدارسیون شطرنج مطرح شد. در همان نشست تاکید شد که مبلغ اصلی و اولیه مالیات ٩ میلیارد تومان بوده است اما به خاطر دیر کرد ٥ میلیارد جریمه برای آن بریده شده است.

حالا احکام جدید حکایت از افزایش دوباره جریمه به دلیل عدم پرداخت دارد طوریکه مجموع رقم مالیات و جریمه آن از ۱۴ به ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: در پیگیری های این پرونده و از طریق حوزه مالیاتی شمیرانات اینگونه اعلام شده که تاخیر در پرداخت مالیات تعیین شده قبلی دوباره باعث جریمه شده است. البته تا به امروز حکم و سندی در این زمینه در اختیارمان نگذاشته اند اما در پیگیری هایی که همین روز گذشته داشتیم، به صورت شفاهی به ما اعلام شد که رقم نهایی مالیات و جریمه آن به ۱۶ میلیارد تومان رسیده و حتی تاکید شد باید هرچه سریعتر آن را پرداخت کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان