نصف جهان در حالی میزبان بازی دو تیم قدیمی اصفهان است که قطعا هواداران آنها عطش زیادی برای تماشای از نزدیک این رقابت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هفت دیدار در روز دوشنبه آغاز می شود تا تیم ها با پشت سر گذاشتن هفته های نخست لیگ برتر شکل کامل خود را گرفته و بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و برای جبران امتیازات از دست رفته اقدام کنند.

جنجال های نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر اسامی چند تیم باشگاهی را در جمع مدعیان قهرمانی قرار داد. نتایج پرسپولیس، سپاهان اصفهان، استقلال و فولاد خوزستان در هفته های ابتدایی نشان داده است این تیم ها برای رسیدن به بالای جدول حاضر به از دست دادن راحت امتیازات نیستند تا هفته پنجم با حرارت بیشتری در آستانه برگزاری قرار بگیرد.

جنجال نساجی فغانی را راهی شمال کرد

تیم فوتبال نساجی مازندران میزبان مس کرمان در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر خواهد بود تا حمید مطهری دنبال کسب نخستین پیروزی فصل خود باشد.

جنجال بازی قبلی این تیم مقابل پیکان تهران که با اشتباهات داوری همراه بود باعث شد تا کمیته داوران علیرضا فغانی را برای قضاوت این بازی راهی شمال کشور کند تا جدال بین نساجی و مس کرمان را با سوت های خود کنترل کرده و مانع از هرگونه شائبه در ابتدای لیگ شود.

آلومینیوم به کمک تراکتور می آید؟

بدون شک تراکتور با جذب قربان بردیف برای سرمربیگری این تیم و خریدهای پر طمطراق خود دنبال موفقیت در لیگ برتر فصل جاری بود اما دو شکست و دو تساوی باعث شد تا پرشورها بار دیگر از کسب جام خیلی زود ناامید شوند.

حالا تراکتور برای رسیدن به نخستین پیروزی فصل خود مسافر استان مرکزی می شود تا مقابل شاگردان مهدی رحمتی برای سه امتیاز مبارزه کند. رحمتی که با آلومینیوم میانگین یک امتیاز از چهار بازی را با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست به دست آورده است برای ایجاد حاشیه امن نیاز به بردن تراکتور دارد. شاید شکست هر یک از این تیم ها شروعی برای تحمل بحران در ادامه مسابقات لیگ باشد.

چالش پرسپولیس برای شکستن طلسم هوادار بدون تماشاگر!

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و هوادار در تهران برگزار می شود اما خبری از حضور تماشاگران نیست. باشگاه هوادار با انتقال محل برگزاری بازی این تیم با پرسپولیس به ورزشگاه آزادی مخالفت کرد تا خبری از حضور طرفداران فوتبال در ورزشگاه نباشد. دو تیم در حالی در ورزشگاه پاس قوامین اکباتان به مصاف همدیگر می روند که گنجایش اندک استادیوم با مخالفت شورای تأمین استان با حضور تماشاگران روبرو شود. یحیی گل محمدی در حالی مقابل هوادار برای گرفتن سه امتیاز خواهد جنگید که این تیم در فصل گذشته اجازه بردن به پرسپولیس نداد تا دو تساوی از دیدارهای رفت و برگشت تنها خروجی یحیی با پرسپولیس باشد.

دربی به اصفهان رسید

ذوب آهن اصفهان امروز دوشنبه میزبانی سپاهان را در ورزشگاه فولاد شهر انجام خواهد داد تا دربی نصف جهان با حضور تماشاگران هر دو تیم یکی از مهم ترین دیدارهای هفته جاری لیگ برتر شود.

مهدی تارتار با چهار تساوی پیاپی دنبال برد در دربی اصفهان است. در سوی دیگر میدان، ژوزه مورایس سرمربی سپاهان که با حضورش در اکثر مراسم های فوتبالی و همچنین تماشای بازی تیم های لیگ برتر یکی از فعال ترین مربیان باشگاهی است برای ماندن در بالای جدول قطعا به سه امتیاز این دیدار احتیاج دارد. او که با سپاهان از قرعه چهار هفته ابتدایی اش هفت امتیاز کسب کرده است برای جبران شکست هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان سه امتیاز بازی اصفهان را می خواهد.

کار سخت ملوان در سیرجان

گل گهر سیرجان میزبانی ملوان بندر انزلی را در هفته پنجم عهده دار است تا شاگردان مازیار زارع سخت ترین مأموریت را برای رسیدن به اولین سه امتیاز خود در لیگ برتر مقابل شاگردان با تجربه و توانمند امیر قلعه نویی داشته باشند. گل گهر پس از اینکه تنها در هفته اول به پیروزی رسید دیگر طعم سه امتیاز را نچشید تا آنها عطش زیادی برای موفقیت در زمین خودی مقابل ملوان داشته باشند.

ملوان نیز که پس از سال ها دوباره به لیگ برتر صعود کرده است با دو شکست و دو تساوی در انتهای جدول جا خوش کرده تا امید به روزهای پیش رو برای فرار از منطقه سقوط داشته باشد.

بازی جذاب نفتی ها

صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان دیگر بازی هم استانی ها را در هفته جاری لیگ برتر انجام می دهند. خوزستانی ها قطعا بیشتر از هر تیم دیگری سه امتیاز این بازی را در گرمای هوای آبادان می خواهند تا از زیر فشار هواداران خود خارج شوند.

حمله نکو به صدر

جواد نکونام سرمربی فولاد با تازه واردهای خود تبدیل به یکی از نامزدهای مدعی قهرمانی شده است. آنها دو تساوی ابتدایی خود را فراموش کردند تا با دو پیروزی متوالی در دو بازی قبلی به هشت امتیازی رسیده و حالا برای رسیدن به سه امتیاز دنبال بردن مس رفسنجان باشند. شاگردان محمد ربیعی نیز که تا حالا طعم بردن را نچشیده اند پس از چهار تساوی کم گل دنبال تحمیل اولین شکست فولاد هستند.

برنامه بازی های هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۴ شهریور
* نساجی مازندران - مس کرمان؛ ساعت ۱۹
* آلومینیوم اراک - تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۹
* هوادار - پرسپولیس؛ ساعت ۱۹
* ذوب آهن - سپاهان؛ ساعت ۲۰
* گل گهر سیرجان - ملوان؛ ساعت ۲۰:۳۰
* فولاد خوزستان - نفت مسجد سلیمان؛ ساعت ۲۱
* فولاد خوزستان - مس رفسنجان؛ ساعت ۲۱

سه شنبه ۱۵ شهریور
* استقلال تهران - پیکان؛ ساعت ۱۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان