توسعه همه جانبه تعاونی ها ضروری است

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۲۲:۱۴ چاپ کد خبر: 177635
آستارا- فرماندار آستارا با اشاره به اینکه ۳۵۳ تعاونی در آستارا فعالیت دارد، افزود: توسعه همه جانبه تعاونی ها امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه تعاون شهرستان آستارا به مناسبت هفته تعاون به جایگاه و اهمیت تعاون در دین اسلام اشاره کرد و افزود: توصیه خداوند در قرآن کریم به مشارکت انسان ها در کارهای نیک و خداپسندانه نشان از ارزش کار تعاونگران دارد.

فرماندار بندر آستارا با بیان جمله ای از مقام معظم رهبری که «تعاونی سرانگشت گره گشایی است»، گفت: بخشی از اشتغال زایی در آستارا را تعاونی ها انجام داده اند و این خوب است که تعاون گران در زمینه اشتغال گام برداشته اند.

رضایی پور با اشاره به اینکه ۳۵۳ تعاونی در آستارا فعالیت دارد وظیفه اداره تعاون را وظیفه ای سنگینی دانست و اضافه کرد: توسعه همه جانبه تعاونی ها ضروری است و باید با تعاون و همکاری از تجربیات همدیگر بهره مند شویم تا خدمات بیشتری را به جامعه ارائه دهیم.

اشتغال زایی برای ۳۸۰۹ نفر در تعاونی ها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه نقش تعاونی و همکاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور بر کسی پوشیده نیست، افزود: تعاونی ها وسیع ترین شبکه اشتراک و دخالت حقیقی مردم در کارها بوده و روز تعاون تجلی گر احیای ارزش های مبتنی بر همبستگی و مشارکت اجتماعی است.

شهلا قاضی پور تصریح کرد: تمامی تلاش های همکاران مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی در بندر آستارا رفع مشکلات و موانع شرکت های تعاونی و ترویج آموزش های لازم برای تعاون گران است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا با بیان اینکه ۳۵۳ تعاونی در آستارا وجود فعالیت دارند، افزود: با احتساب شرکت تعاونی سهام عدالت ۱۴۹ هزار و ۹۴۶ نفر از آستارایی ها عضو تعاونی می باشند.

وی گفت: تعاون آستارا برای ۳ هزار و ۸۰۹ نفر اشتغال زایی کرده است.

قاضی پور نظارت قانونی بر تعاونی های تولیدی، توزیعی، خدماتی، برگزاری آموزش های مهارتی، تخصصی، مدیریتی و حقوقی، تشکیل و توسعه تعاونی های تولیدی، خدماتی و توزیعی، شناسایی طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش تعاون، بررسی شکایت ها در حوزه تعاونی، کمک و فعال سازی تعاونی های غیر فعال و تلاش برای تشکیل تعاونی توسعه و عمران آستارا از مهم ترین عملکرد این اداره در طول یک سال اخیر برشمرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۰ تعاونی برتر فعال شهرستان با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان