رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند، گفت: روند آمارها کاهشی است اما باید از عادی انگاری پرهیز کرد.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه همانند روزهای گذشته آمارهای بستری نزولی است، اظهار کرد: کرونا نشان داده که در سایه غفلت و عادی انگاری ها دوباره اوج گیری می کند، افزود: هم اکنون ۱۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حال ۲۷ بیمار کرونایی وخیم است، گفت: شهروندان باید از هرگونه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی پرهیز کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار جدید بستری شده اند، ادامه داد: هم اکنون ۲۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ شهری در استان قرمز نیست، افزود: شهرستان های ماسال، بندرانزلی و لاهیجان نارنجی و ۱۴ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد قرار دارند.

مهرابیان با تاکید بر لزوم تزریق دز یاد آور واکسن کرونا در استان گفت: متأسفانه ۷۰۰ هزار گیلانی هنوز دز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند که دریافت این واکسن برای این افراد به ویژه در مواجهه با سویه های جدید کرونا ضروری است.

وی همچنین از ترخیص ۴۸ بیمار بهبود یافته کرونایی از مراکز درمانی گیلان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: با رعایت شیوه نامه ها و زدن ماسک، می توان از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان