رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت زیتون از هشت هزار و ۳۳۳ هکتار از باغات رودبار گفت: پیش بینی شده امسال ۱۸ هزار تن زیتون برداشت شود.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالین ۲۲ هزار باغدار در استان گیلان اظهار کرد: برداشت زیتون از هشت هزار و ۳۳۳ هکتار از باغ های شهرستان رودبار آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: پیش بینی شده که تا پایان آذر امسال ۱۸ هزار تن زیتون به ارزش اقتصادی بیش از هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از باغات رودبار برداشت شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت ارقام کنسروی زیتون از پایان شهریور ماه در رودبار اظهار داشت: برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری آغاز شده و با رقم روغنی پایان می یابد.

محمدی با بیان اینکه گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های زیتون تولیدی باغداران رودباری است، تصریح کرد: ۱۰ کارگاه روغن کشی در رودبار فعال بوده و این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رودبار به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان محسوب می شود، بیان کرد: گیلان در مساحت و تولید زیتون رتبه سوم کشور را دارد و زمان برداشت زیتون از شهریورماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال گذشته زیتون کاران رودبار از سطح بیش از هشت هزار هکتار باغات بارور ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون به ارزش اقتصادی ۱۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برداشت کردند، افزود: ۱۱ هزار و ۷۹۷ تن از این زیتون ها، کنسروی و ۹ هزار و ۶۵۳ تن روغنی بود که در ۱۰ کارگاه روغن کشی رودبار یک هزار و ۹۳۰ تن روغن زیتون تولید شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان