به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از نشانه های مودت اهل بیت (ع) راهپیمایی اربعین است چرا که شعائر زینبی (س) و ایام الله را به رخ جهانیان می کشاند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اشرف جناتی در تجمع بزرگ بانوان اربعینی در گلزار شهدای رشت با اشاره به آیه مودت در قرآن کریم اظهار کرد: محبت اهل بیت (ع) گوهری درخشان است و در دل داشتن محب اهل بیت (ع) همچون نردبانی است که ما را به مودت اهل بیت که در قرآن کریم مورد تاکید است می رساند. 

وی با بیان اینکه محبت همراه با عمل مساوی با مودت است، گفت: نشان دادن عشق و علاقه به معصومین (ع) همان نشانه مودتی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده و همانا مزد رسالت پیامبر (ص) است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تربیت فرزندان با فرهنگ اهل بیت (ع) نمودی از محبت عملی برای رسیدن به مودت است، افزود: آیه مودت تنها برای پیامبراعظم (ص) بیان شده و این نشان از اهمیت مودت شیعیان به اهل بیت پیامبر (ص) است.

جناتی با اشاره به اینکه کسی که می خواهد پاک زندگی کرده و سعادت زندگی خود و نسل خود را تضمین کند باید رهرو اهل بیت (ع) باشد، گفت: پایبندی به اهل بیت (ع) مسیر سعادت را هموار کرده و شفاعت الهی را در پی خواهد داشت. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایران اسلامی با تاسی از فرهنگ اهل بیت (ع) حق را از باطل تشخیص داده و با الگوبرداری از اهل بیت (ع) در مسیر متعالی گام برداشته است، تصریح کرد: یکی از نشانه های مودت اهل بیت (ع) راهپیمایی اربعین است چرا که شعائر زینبی (س) و ایام الله را به رخ جهانیان می کشاند. 

وی با بیان اینکه امروز دشمن، راهپیمایی اربعین را نشانه گرفته چرا که این شور و شعور عظمت حسینی برای دشمن نگران کننده بوده و این مسیر، گام برداشتن در مسیر تمدن نوین اسلامی است، گفت: بانوان در این سفر عظیم نماینده ملت ایران بوده و رفتار و گفتار آنان نمود یک زن مسلمان ایرانی است که می طلبد این موضوع را بانوان در مسیر اربعین توجه کنند. 

اربعین یعنی هجرت از منیت به مودت حقیقی حسین (ع) 
پژوهشگر علوم دینی حوزه و دانشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه اربعین حسینی (ع) همان تاکید بر هجرت و شتافتن به سمت ولایت برای رسیدن به مودت اهل بیت است، اظهار کرد: هجرت قلب، یعنی گذر از منیت به محبت اهل بیت (ع) برای رسیدن به سعادت الهی است چرا که مرز ابتلا و امتحان از قلب شروع می شود. 

مینا مهدوی با بیان اینکه زیارت اربعین به این معنی است که برای رسیدن به آرمان و هدف اول باید هجرت کرد و بعد از هجرت باید به عمل تبدیل شود، گفت: امروزه بیشتر زندگی ها به منیت و خواسته های شخصی تبدیل شده اما در عاشورا منیت معنی نداشت، همه چیز برای خدا بود و زیبایی دیده شده از جانب حضرت زینب (س) هم برای خدا بود. 

وی با بیان اینکه هجرت از خواسته های نفسانی یکی از نتایج سفر اربعین حسینی (ع) است، افزود: محبت و مودت ابزاری است برای رسیدن به هجرت عالی که رسیدن به قرب الهی است. 

به گزارش فارس، در این تجمع زینبی، بانوان حاضر در گلزار شهدا به یاد حضور در مسیر اربعین حسینی (ع) ندای لبیک یا زینب (س) سر دادند. 

در این برنامه پرچم متبرک امام حسین (ع) در بین عزاداران حسینی (ع) گردانیده شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان