استاندار گیلان با بیان اینکه در پی بازدیدی که از این دو تالاب داشتیم به همت سپاه، محیط زیست، هلال احمر و همه عوامل دست اندرکار حریق اطفا شده ولی باید با کسانی که به طور عمد و چه غیرعمد مرتکب چنین جرمی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در حاشیه بازدید هوایی و میدانی از تالاب بین المللی انزلی و امیرکلایه و در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از اتفاقات رخ داده در این ۲ تالاب اظهار کرد: بعد از اتفاقات مکرری که برای تالاب های انزلی و امیرکلایه بوجود آمده، افرادی به عمد یا غیرعمد زندگی مردم و طبیعت را به خطر انداختند که جای بسیار تاسف دارد. 

وی با تقدیر از تلاش های همه عوامل در مهار آتش سوزی افزود: بالگردهای سپاه پاسداران و هلال احمر بیش از یکصد سورتی پرواز در این ۲ تالاب برای مهار آتش سوزی و تثبیت شرایط داشته اند که جای تقدیر دارد. 

 استاندار گیلان با تاکید بر لزوم وجود وحدت و همدلی در حل مشکلات در مواقع بحرانی تصریح کرد: مجموعه عوامل اعزامی استانداری، فرمانداری شهرستان های انزلی و لاهیجان، حفاظت از محیط زیست، شهرداری، هلال احمر و نیروهای بسیج مردمی و دیگر دستگاه های خدمات رسان در این حوزه، به صورت زمینی و هوایی تلاش کردند که حریق ایجاد شده در تالاب بین المللی انزلی و امیرکلایه مهار شود. 

عباسی با درخواست از دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی به ویژه رئیس کل دادگستری و دادستان استان در خصوص برخورد جدی با عوامل آتش سوزی در تالاب بین المللی انزلی افزود: باید بطور جدی و قاطع با مسببین این حوادث که خسارات سنگینی به محیط زیست، جامعه و دوستداران طبیعت با تهدیدهای آن وارد کردند به طور جدی برخورد شود. 

وی با اشاره به بازدید خود از تالاب بین المللی انزلی و امیرکلایه بیان کرد: در پی بازدیدی که از این ۲ تالاب داشتیم به همت سپاه، محیط زیست، هلال احمر و همه عوامل دست اندرکار حریق اطفا شده ولی باید با کسانی که به طور عمد و چه غیرعمد مرتکب چنین جرمی شده اند، به شدت برخورد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد حریق در تالاب بین المللی انزلی حقیقتا باعث آزرده خاطر شدن تمامی مسؤولان و مردم مناطق می شود، تصریح کرد: نباید بگذاریم عده ای سودجو به قصد طمع افزایش اراضی خود در حریم تالاب، این چنین همت به نابودی تالاب بین المللی انزلی ببندند لذا به محض اینکه بنده از ایجاد حریق در این تالاب مطلع شدم علیرغم هزینه زیاد اعزام بالگرد آبپاش به گیلان، با وزیر کشور تماس گرفته و ۲ بالگرد با ظرفیت حمل ۶۰ تن آب از هوافضای سپاه پاسداران به استان گیلان اعزام شدند. 

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به حراست از اراضی تالاب انزلی بیان کرد: برای عدم آتش سوزی و نفوذ به حریم تالاب انزلی باید پیشگیری های لازم انجام شود و در این راستا می بایست از ظرفیت بسیج و سپاه بهره گرفت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان