آستارا- فرماندار آستارا از آمادگی ستاد اربعین این شهرستان برای پذیرایی از زوار خارجی در صورت بازگشایی مرز از سوی دولت جمهوری آذربایجان خبر داد.

عنایت رضایی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام زیرساخت ها توسط پایانه مرزی، گمرک و سایر دستگاه های ذیربط برای استقبال از زائرین خارجی اربعین در این شهرستان فراهم شده است، افزود: در صورت صدور مجوز ورود زائرین خارجی از سوی دولت جمهوری آذربایجان از مرز زمینی آستارای ایران و جمهوری آذربایجان، ستاد اربعین این شهرستان آمادگی دارد به بهترین نحو به زائرین خدمات ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار زائر خارجی از مرز آستارا عازم کربلا شده بودند، تصریح کرد: در صورت ورود زائرین خارجی، پیش بینی شده امسال حدود ۱۵ هزار زائر از پایانه مرزی این شهرستان عازم کربلای معلی شوند.

رضایی پور با بیان اینکه برای استقبال از زائران خارجی غرفه های پذیرایی از آنها در محوطه پایانه مرزی در نظر گرفته شده که در صورت ورود زائرین راه اندازی می شود، گفت: تمام امکانات شهرستان آستارا برای استقبال هرچه بهتر از زائرین خارجی به کار گرفته می شود.

فرماندار آستارا از نوسازی و افزایش گیت های ورود و خروج زائران در پایانه مرزی آستارا خبر داد و افزود: این نوسازی و افزایش گیت ها با هدف تسهیل در تردد زائران انجام شده است.

گفتنی است از زمان شیوع ویروس کرونا مرزهای دو کشور بسته و با وجود وعده های مسئولین دو کشور تا کنون مرزها بازگشایی نشده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان