هوای هیچ کلانشهری امروز سالم نیست

۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۵:۰۱ چاپ کد خبر: 177667
گزارش تحلیلی وضعیت شاخص آلودگی هوای ۸ کلانشهر کشور در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت شاخص آلودگی هوا در ۸ کلانشهر در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۱ به ترتیب آلوده ترین مشخص شد.

اهواز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۱۵۳)

اما در رتبه دوم کلانشهرهای آلوده کشور شهر اصفهان قرار دارد که در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و به دلیل افزایش عامل ازن (AQI=۱۰۹) قرار دارد.

پس از اهواز و اصفهان شهر تهران در وضعیت قابل قبول قرار گرفته که در این شهر عامل ازن با عدد AQI=۸۷ در جدول خودنمایی می کند.

شهر کرج چهارمین کلانشهر آلوده کشور است که در وضعیت قابل قبول قرار گرفته اما در این شهر ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بر روی عدد ۸۶ قرار گرفته است.

پنجمین کلانشهر آلوده کشور شهر اراک است که در وضعیت قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۸۴) جای گرفته است.

باید اشاره کرد شهر شیراز در این رده بندی در جای ششم قرار دارد که وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۷۹) است.

شهر مشهد در این جدول هفتم است و وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۶۸) می باشد.

و در آخر شهر تبریز آخرین کلانشهر آلوده در این جدول است و وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۶۶) می باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان