آیین نکوداشت خدمات علمی و فرهنگی رئیس سابق کمیته ملی المپیک با حضور اساتید دانشگاه، مقامات فرهنگی، لشکری و کشوری در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این مراسم محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ضمن قدر دانی از زحمات صالحی امیری ابراز داشت: افتخار می کنم که جامعه فرهنگ و هنر امروز در این سالن حضور دارند. جایتان همیشه در ورزش خالی بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: در تقسیم بندی کمیته بین المللی المپیک موضوع فرهنگ همواره اساس بوده است. چرا که در رویدادهای زیر نظر این کمیته، تعداد مدال ها ثبت نمی شود. هرچند همه رویدادها، عنوان ورزشی دارند ولی اثر رویداد را فرهنگی برداشت می کنند.

وی افزود: من ۸ سال در کنار صالحی امیری کار کردم و مشاور او بودم. نیامدم که جای صالحی امیری باشم. بلکه او دستور داد و من آمدم و بنایی برای ریاست نداشتم.

خسروی وفا گفت: بخش هایی از فرهنگ که در ورزش مغفول مانده بوده را صالحی امیری آشکار کرد و مهم ترین آن تاریخ شفاهی بود. او موضوعات فرهنگی را در اولویت قرار داد و مهم تر از همه موضوع اخلاق را در سرلوحه امور گذاشت.

وی ادامه داد: همه صالحی امیری را به عنوان یک مدیر فرهنگی می شناسند که اثرات فرهنگی او در ورزش ماندگار شده است. ظرف ۵ سالی که صالحی امیری در کمیته بود اثرهای تاریخی، فرهنگی و ورزشی باقی گذاشت و من راه او را ادامه می دهم. صالحی امیری در کنار من خواهد ماند.

در ادامه احمد مسجد جامعی، یونسی ، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و منفاخر فرهنگی، گائینی رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، دکتر ساروخانی استاد جامعه شناسی ارتباطات، مصطفی کواکبیان، محسن مهر علیزاده و حجت السلام ادیب یزدی مطالبی را در خصوص اهمیت توجه به فرهنگ و نگاه فرهنگی داشتن آقای صالحی امیری سخنانی را ابراز داشتند.
در خاتمه از سوی مقامات لشکری، کشوری و فرهنگی کشور از جمله دکتر قالیباف رئیس مجلس، امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، دفتر آیت الله جوادی آملی و سازمان ها و نهادهای مختلف با ارسال گل و لوح تقدیر از خدمات دکتر صالحی امیری تقدیر بعمل آمد.

احمدمسجدجامعی، حمیداستیلی، حناچی، غفوری فرد، محسن مهرعلیزاده، الیاس حضرتی، سردار ایازی، واعظ موسوی، اصغر رحیمی، کیکاوس سعیدی، علیقارداشی، منتقمی، مناف هاشمی، کواکبیان، حجت السلام یونسی، طاهره طاهریان فرامزیان، فخری، حسین آقا زمانی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر، اساتید و پژوهشگران در این مراسم حضور داشتند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان