مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشت و برداشت مکانیزه برنج منجر به افزایش کیفیت و رشد در میزان برداشت برنج می شود، گفت: بر همین اساس از ۱۸۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبرزاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت برنج در استان گیلان در روزهای پایانی خود قرار دارد، اظهار کرد: برنج کشت شده در گیلان یکی از مرغوب ترین برنج های کشور بوده و مراحل برداشت آن روزهای پایانی خود را سپری می کند. 

وی با تاکید بر مکانیزه برداشت کردن برنج توسط شالیکاران گیلانی گفت: کشت و برداشت مکانیزه برنج منجر به افزایش کیفیت و رشد در میزان برداشت برنج می شود و بر همین اساس از  ۱۸۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در گیلان به روش ماشینی برداشت شده است. 

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکنون ۲۲۷ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۹۵ درصد شالیزارهای استان برداشت شده است. 

اکبرزاده با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی های پیش رو بیان کرد:  بیشتر شالیزارهای استان برداشت شده و فقط بخشی از شالیزارهای کوهپایه ای در رودبار باقی مانده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان