رئیس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر این که باید به دنبال پرورش استعدادها در این رشته باشیم گفت: برای مسابقاتی که در مصر برگزار خواهد شد ۷ هزار فشنگ تهیه کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی و مسئولین فدراسیون با کادر فنی و اعضای تیم های ملی تفتگ، تپانچه و تراپ در رده سنی بزرگسالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد.

محسن نصراصفهانی در ابتدای این مراسم گفت: از ۱۶ تا ۲۱ فروردین مسابقات جهانی برزیل برگزار شد و با تمام مشکلات، تیم اعزام شد. ۸-۹ ماه بود تیراندازان به هیچ رقابتی اعزام نشده بودند و کم کم بچه ها در رنکینگ جا مانده بودند و نیاز بود عملکرد خوبی در برزیل داشته باشیم. جواد فروغی، سجاد پور حسینی، وحید گل خندان، گلنوش سبقت الهی، هانیه رستمیان و الهام هریجانی به این مسابقات اعزام شدند. در بخش آقایان پورحسینی با ۵۷۷ امتیاز به فینال رسید و پنجم شد. در بخش تیمی مردان به فینال رفتیم و مقابل آلمان با اختلاف کم نایب قهرمان شدیم.دختران نیز با عملکرد خوب خود برنز گرفتند. سبقت الهی و رستمیان به فینال انفرادی رفتند و به ترتیب پنجم و چهارم شدند. در تیمی هم با شکست دادن آلمان به طلای این رقابت ها رسیدند.

وی در ادامه افزود: در این رقابت ها در تپانچه محدودیتی برای نوع لباس نیست و دختران ما لباس متحد الشکل تهیه کردند که برای فدراسیون جهانی جالب بود و تصویر خوبی را از حجاب دختران ما در جهان منتشر شد. از این طریق می توانیم وجهه خوبی را از اسلام به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم تپانچه کشورمان یادآوری کرد: بعد از آن برای مسابقات باکو آماده شدیم که خرداد ماه برگزار شد و با ترکیب فروغی، پورحسینی، رسول عفتی، گلخندان و سبقت الهی، رستمیان و زینب طوماری و یک نوجوان یعنی مهدیسا برزگر در آن شرکت کردیم. تیراندازان با عملکرد خوب در ۱۰ متر تیمی با شکست ایتالیا مدال طلا گرفتند و کار ارزشمندی بود. نماینده ما در ۲۵ متر با ۵۸۴ به فینال رسید و جایگاه چهارم را به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: ما رقابت کره جنوبی و اردوی هانوفر را از دست دادیم ولی شاهد هستم که سردار قربانی، مهدی مبینی و ناصر رسولی تلاش کردند که اعزام ها انجام شود. مشکلات اقتصادی گریبان گیر همه فدراسیون ها است و تیراندازی که یک رشته تجهیزات محور است نیز از این امر مستثنی نیست. تیراندازان ما بهترین های ایران نه بلکه بهترین های جهان هستند و تیراندازی نیازمند حمایت است تا اینها پرچم ایران را به اهتزاز در آورند.

باقری: عملکرد قابل قبولی را از تیم تفنگ دیدم

حسین باقری، سرمربی تیم تفنگ کشورمان در جمع تیراندازان اظهار داشت: در مسابقات جهانی برزیل به برنز تیمی رسیدیم. عملکرد بچه ها با توجه به اینکه مدت ها مسابقه نداشتند، خیلی خوب بود. با تاکید قربانی، رئیس فدراسیون و حمایت مسیولین اعزام به باکو هم انجام شد. در باکو در فینال بادی توسط فاطمه کرمزاده با دو دهم اختلاف به فینال نرسیدیم. محمد نکونام و نماینده ما در سه وضعیت با یک نمره فینال را از دست داد. عملکرد بچه ها نسبت به برزیل در باکو ارتقا داشت. حضور دو نفر نوجوان نیز در تیم مهم بود. کبیری و رهسپار نتایج خوبی داشتند. در مسابقات داخلی هم توسط نکونام رکوردشکنی داشتیم. در مجموع تا اینجا عملکرد قابل قبولی را از تیم تفنگ دیدم.

وی در ادامه افزود: با تمام توان برای مسابقات مصر آماده می شویم. امیدوارم با کیفیت لازم به مصر اعزام شویم و بهترین نتایج حاصل شود.

احمدی: حمایت از نوجوانان و جوانان بزرگترین خدمتی بود که در تیراندازی دیدم

احمدی، سرمربی تپانچه نوجوانان و جوانان نیز گفت: از آقای قربانی، رئیس فدراسیون که از نوجوانان و جوانان حمایت می کنند، تشکر می کنم. این حمایت بزرگترین خدمت به تیراندازی است که از سال ۶۱ که در این رشته هستم، دیدم و تا حالا ندیدم اینگونه از نوجوانان وجوانان پشتیبانی شود. نگاه رئیس فدراسیون به آینده است. دیدیم که شایان تمدن از رده جوانان در لیگ و در فینال حاضر شد و اول شد. تیم نوجوانان و جوانان نیاز به پشتیبانی دارد چهارمین اردو انجام شده و ۲۰ نفر در اردوها حاضر شدند و در نهایت به ۱۰ نفر رسیدیم. در هر مرحله نیز ریزش داریم تا در نهایت بهترین ها در اردو بمانند. هدف سرمایه گذاری روی نوجوانان است و جوانانی هم که رکورد خوبی دارند جایگاه خود را حفظ می کنند.

طالبی: تمرینات نوجوانان و جوانان به صورت جدی و تا زمان اعزام به مصر ادامه دارد

مریم طالبی، سرمربی تفنگ نوجوانان و جوانان نیز خاطرنشان کرد: اردوی ما از ابتدای تیر ماه آغاز و مرحله سوم آن در حال برگزاری است. این اردو منتهی به اعزام تیم به مصر است. با وجود اینکه در خفیف مشکل فشنگ است، آموزش را شروع کردیم و تمرینات به صورت منظم به صورت خشک انجام شد. در تفنگ بادی برای تمرین فشنگ کافی داریم. تمرینات به صورت جدی و منظم تا اعزام ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: امیدوارم تیم یک هفته زودتر در محل مسابقات حاضر شود و سه جلسه تمرین آزاد داشته باشد. درخواست دادیم تیم ۱۶ مهر اعزام شود.در این مدت یک رکورد جوانان توسط خانم تیموری شکسته شد که رکورد قبلی دست صادقیان بود. در این مدت سه رکورد شخصی شکسته شد. درخواست دارم که برای مسابقات مصر بتوانیم تعداد بیشتری را اعزام کنیم.

رجایی: قول دادیم اعتبار اهداف پروازی را برمی گردانیم

پیام رجایی، مربی تراپ بانوان: در ابتدا از سردار قربانی، آقای مبینی و همه عزیزان تشکر می کنم. از اسفند اردوی بانوان را با دو نفر تشکیل دادیم، یک ماه بعد باکو رفتیم و بازخورد آن را دیدیم و بعد از آن کار را در تهران ادامه دادیم. اهداف پروازی سه سال اعزام نداشت و امروز قول دادیم اعتبار این رشته را بازگردانیم.
وی تاکید کرد: مرضیه پرورش نیا، جوان ترین بازیکن تراپ در بازی های کشورهای اسلامی بود که وارد فینال شد. آخرین حضور ما در فینال در تراپ به سال ۲۰۱۳ بازمی گشت. مرضیه پرورش نیا در فینال خوش درخشید و نفر اول مسابقه از ترکیه را در زمین خودش حذف کرد و در نهایت در رده پنجم ایستاد. در میکس هم همراه بابک یگانه حاضر شد. یگانه رکورد ۷۴ از ۷۵ را زد و در بخش مردان بهترین تیرانداز شد.

مربی تراپ بانوان خاطرنشان کرد: بابت تشکیل تیم جوانان هم تشکر می کنم. جوانان خوب و مستعدی را داریم که دو سال است وارد فینال بزرگسالان می شوند و با استعداد و قابل اعتماد هستند. جوانان ما اگر همین الان به مسابقات جوانان آسیا اعزام شوند در هر مسابقه با مدال باز می گردند.

افسری: برنامه ای برای کسب سهمیه المپیک در اهداف پروازی ارائه شده است

افسری، مربی تراپ آقایان یادآوری کرد: قرار بود در باکو کاری کنیم که ثابت کنیم که می توانیم مدال بگیریم . برنامه ای برای کسب سهمیه المپیک ارائه کردم که در این برنامه امتیازات برای هر مسابقه به دقت آماده شد و رکوردها با کمتر از سه درصد خطا انجام شد. محمد بیرانوند جوان چهارده ساله که حاصل زحمات خیلی ها است، به مسابقات قزاقستان اعزام شد و مورد تشویق هر کسی که اهداف پروازی را می شناخت از جمله اعضای هیات ژوری مسابقات، رییس فدراسیون قزاقستان، رییس کنفدراسیون آسیا و مربی کویت و ... قرار گرفت. او بیشتر از یک جوانان چهارده درخشید و اگر آن اتفاقات در تغییر قانون و بداخلاقی ها انجام نمی شد وی طلا می گرفت. وی با همه اینها در فینال به خوبی درخشید و به مدال برنز رسید.

رسولی: از نظر نیروی انسانی چیزی در تیراندازی کم نداریم

ناصر رسول، با اشاره به حضور مربیان ایرانی در کشورهای مختلف و موفقیت های آنان گفت: سه چهار نماینده از ایران در خارج از کشور در حال مربی گری داریم و مطمئنا برای استفاده از پتانسیل سایر مربیان هم پیشنهادهای خارجی خواهیم داشت.

وی افزود: از ابتلای سال تا الان ۶ اردو در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی در سه رده سنی داشتیم و ۵۲ هزار نفر- روز اردو داشتیم و ورزشکاران آماده مسابقات شدند. شکستن رکورد داخلی و ارتقای رکوردها نیز حکایت از تاثیر بالای این اردوها دارد.
رییس سازمان تیم های ملی تیراندازی یادآوری کرد: در حال حاضر ۴۰ نفر تیرانداز و ۱۳ مربی در اردو داریم که این عدد را تا حالا نداشتیم. بعلاوه اردوی اهداف پروازی تعطیل است اگر آغاز شود، ارقام بیشتر است . این جوانان و نوجوانان همه فراغت خود را کنار گذاشتند و سراغ این رشته آمدند و ما هم امکانات را در اختیار انها قرار دادیم که امیدوارم از آن بهره ببرند.

وی تصریح کرد: ۷۳۲ روز دیگر المپیک پاریس آغاز می شود که زمان کمی است. ما در حال حاضر آماده حضور در مسابقات مصر هستیم و مرداد ماه آینده دومین مرحله توزیع سهمیه در مسابقات جهانی است که برای تیراندازان آرزوی موفقیت داریم .

مبینی: آرامش ذهنی تیرانداز فراهم شود، در تمام مسابقات می درخشد

مهدی مبینی در ابتدا از بیرانوند به دلیل کسب مدال برنز قهرمانی جوانان آسیا و رکوردشکنی نکونام در مسابقات آزاد قدردانی کرد و گفت: بزرگسالان سرمایه های گرانقدر ما در تیراندازی هستند و در کنار آنها هزینه در بخش نوجوانان و جوانان در واقع یک سرمایه گذاری است. یک ورزشکار باید امنیت شغلی داشته باشد و با توجه به جلسات کارشناسی به جمع بندی رسیدیم در دو بخش کمک هزینه تمرینی برای تیراندازان در نظر گرفته شود. بر اساس شاخصه هایی که سرمربیان ارائه کردند، این تمهیدات در دو سطح A و B ارائه خواهد شد. همچنین هزینه ایاب و ذهاب نوجوانان و جوانان نیز پرداخت می شود.

دبیر فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: اگر آرامش ذهنی و روانی تیرانداز فراهم شود در تمام مسابقات موفق خواهد بود. برای مسابقات مصر نیز در حال تهیه لباس مناسب برای تیراندازان هستیم. مسابقات جهانی مصر برای ما اهمیت زیادی دارد و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم و اعتقاد داریم که می توانیم در مصر کسب سهمیه کنیم . همچنین امیدواریم نوجوانان و جوانان نیز مدال های رنگارنگی کسب کنند.


قربانی: باید به صورت مدام در حال شناسایی و پرورش استعدادها باشیم

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان مراسم به گفتگو با تیراندازان پرداخت و گفت: ما یک خانواده در بین ۵۸ فدراسیون کشور هستیم. این فدراسیون ۶۵ سال عمر دارد و امروز هم من به عنوان خادم در کنار شما هستم. ۴۵ مدال المپیکی در این رشته توزیع می شود و چه کسی بهتر از تیراندازان ما می توانند به این مدال ها برسند؟ باید در سختی ها کنار هم باشیم.

وی در ادامه افزود: مشکلات فشنگ حل شده و ۷ هزار فشنگ آماده شده است و ۳ هزار فشنگ دیروز آمده و فشنگ تمرین تا مسابقات مصر تامین می شود.
رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: دو سال و نیم اهداف پروازی و ۱۰ ماه تفنگ و تپانچه توقف داشته است. بعد از آن این سکوهایی که امروز کسب شده است با همت تک تک شما انجام شده است.نباید توقف کرد و باید با عشق، علاقه و جدیت کارها را پیش ببریم.

قربانی یادآوری کرد: برای مسابقات جهانی مصر قرار شد ۲۸ نفر اعزام شوند و تلاش می کنیم تیراندازان چند روز هم زودتر اعزام شوند تا تمرین کنند. شما باید همت کنید تا سکو و مقام بالایی کسب کنید. تفاوتی میان نوجوانان و جوانان و بزرگسالان نیست. باید مانند کارخانه در حال شناسایی و پرورش استعدادها باشیم. من پدر خانواده هستم و شما را مانند فرزندان خود می دانم.

وی تصریح کرد: کمیته فنی تیم های ملی فعال شده است. از نظر تخصصی من ورود نمی کنم و در سیستم کاری مربیان دخالت نمی کنم . کمیته فنی مسائل را دنبال می کند و با کادر فنی در ارتباط است.دبیر فدراسیون هک پیگیر کارها است و امور فدراسیون را دنبال می کند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان گفت: ما پول و امکانات را خرج می کنیم و شما نیز پس از توکل بر خدا و توسل بر اهل بیت تلاش کنید و نگویید ما نمی توانیم.

در پایان این مراسم با حضور مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی، کبری غیاثی و مهدی مبینی نایب رئیس و دبیر فدراسیون کادر فنی و اعضای تیم های تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی از امیرمحمد نکونام به دلیل رکوردشکنی در رشته تفنگ، محمد بیرانوند به دلیل کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی تراپ جوانان آسیا و افسری، سرمربی تراپ مردان تقدیر شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان