رشت- مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه اساس پیشرفت هر کشوری در گرو توجه کافی به کتابخانه ها است؛ خواستار نگاه جدی تر مسئولان به این حوزه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر تقوی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت به فعالیت های متنوع فرهنگی، اجتماعی کتابخانه ها اشاره و با بیان اینکه کتابخانه ها امروز به عنوان یکی از پایگاه های فرهنگی جامعه تبدیل شده اند، اظهار کرد: مسئولان باید نگاه جدی تری به این بخش داشته باشند.

تقوی کتاب و کتابخوانی را مقوله ای مهم و اثربخش در سرنوشت جوامع بشری دانست و گفت: اساس پیشرفت هر کشوری در گرو توجه کافی به موضوع کتاب است.

وی همچنین دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه مطالعه و کتابخوانی مردم را نیز یادآور شد و افزود: همه تلاش ما در مجموعه رسیدن به جایگاه مطلوب در شاخص های مطالعه طبق منویات رهبری است و امیدواریم با حمایت های نماینده ولی فقیه در گیلان پرچم کتاب و کتابخوانی بار دیگر در استان گیلان برافراشته شود.

تقوی با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت اظهار کرد: این کتابخانه با پیشرفت ۹۱ درصدی همراه بوده و بهره برداری از این مرکز بزرگ فرهنگی از خواسته های مردم استان به ویژه شهر رشت است.

وی اظهار امیدواری کرد با هدایت و رهنمودهای آیت الله فلاحتی، بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در آینده نزدیک به بهره برداری کامل رسیده و در اختیار دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار بگیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان