کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۶:۱۸ چاپ کد خبر: 177732
رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است، گفت: کتابداران نیازهای مخاطبان را شناسایی و برای رفع عطش اطلاعاتی آنها اقدام می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به تأکیدات دین اسلام بر مقوله مطالعه و کتابخوانی، این امر مهم را موضوعی اجتماعی و دارای درجه اهمیت بسیار بالا عنوان کرد.

آیت الله فلاحتی بر لزوم پویایی بیشتر این حوزه و انجام اقدامات جهادی برای توسعه فرهنگی و زیرساخت های کتابخانه در استان گیلان به ویژه شهر رشت تاکید کرد.

امام جمعه رشت با تأکید بر ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان یکی از رسالت های مهم کتابخانه های عمومی گفت: گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، رعایت اصول و قوانین اسلامی توسط مخاطبین و کارکنان از پراهمیت ترین مقوله های مورد انتظار در این مجموعه فرهنگی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کتابداران باید اهل مطالعه و تدبر باشند، اضافه کرد: کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است و می تواند نیازهای مخاطبین کتابخانه را بخوبی شناسایی و برای رفع عطش اطلاعاتی آنها اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین ارتباط با کتابخانه های معتبر و مهم کشور را برای استفاده از تجربیات موفق آنها، توسعه فعالیت ها و رونق بخشیدن به کتابخانه های استان امری مهم دانست و از کتابخانه بزرگ آیت الله مرعشی نجفی به عنوان مرجع مهمی برای رفع نیازهای مطالعاتی پژوهشگران، علاقمندان و مخاطبین در مراکز فرهنگی گیلان یاد کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان