نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه کتابداران کتابخانه های عمومی می بایست اهل مطالعه و تدبر نیز باشند، گفت: کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است و می تواند نیازهای مخاطبین کتابخانه را بخوبی شناسایی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان با آیت الله رسول فلاحتی دیدار و گفت وگو کرد. 

آیت الله رسول فلاحتی در این دیدار با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر اهمیت مقوله مطالعه و کتابخوانی، این امر مهم را موضوعی اجتماعی و دارای درجه اهمیت بسیار بالا دانست.

وی با بیان اینکه مقوله کتاب و کتابخوانی برای من از جهاتی بسیار پراهمیت بوده و نکات مهمی در این خصوص دارم، بر لزوم پویایی بیشتر این حوزه و نیز اقدامات جهادی برای توسعه فرهنگی و زیر ساختهای کتابخانه در استان گیلان بویژه شهر رشت تاکید کرد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان، ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی را از رسالت های مهم کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، رعایت اصول و قوانین اسلامی توسط مخاطبین و کارکنان را از پراهمیت ترین مقوله های مورد انتظار در این مجموعه فرهنگی برشمرد. 

فلاحتی با تاکید بر اینکه کتابداران کتابخانه های عمومی می بایست اهل مطالعه و تدبر نیز باشند، گفت: کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است و می تواند نیازهای مخاطبین کتابخانه را بخوبی شناسایی و در جهت رفع عطش اطلاعاتی او به بهترین نحو عمل نماید. 

وی همچنین ارتباط با کتابخانه های معتبر و مهم کشور را نیز برای استفاده از تجربیات موفق آن ها، توسعه فعالیت ها و رونق بخشیدن به کتابخانه های استان امری مهم دانست و از کتابخانه بزرگ آیت الله مرعشی نجفی به عنوان مرجع مهمی برای رفع نیازهای مطالعاتی پژوهشگران، علاقمندان و مخاطبین در مراکز فرهنگی گیلان یاد کرد. 

اساس پیشرفت هرکشوری در گرو توجه کافی به کتابخانه هاست
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت های متنوع فرهنگی، اجتماعی کتابخانه ها اظهار کرد: کتابخانه ها امروز به عنوان یکی از پایگاه های فرهنگی جامعه تبدیل شده است و نیازمند نگاه جدی تر مسؤولین به این حوزه است.

یاسر تقوی، کتاب و کتابخوانی را مقوله ای مهم و اثربخش در سرنوشت جوامع بشری دانست و اساس پیشرفت هرکشوری را در گرو توجه کافی به موضوع کتاب عنوان کرد.

وی همچنین دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه مطالعه و کتابخوانی مردم را نیز یادآور شد و گفت: همه تلاش ما در مجموعه رسیدن به جایگاه مطلوب در شاخص های مطالعه طبق منویات رهبری است و امیدوار هستیم با حمایت های نماینده ولی فقیه در گیلان، پرچم کتاب و کتابخوانی بار دیگر در استان گیلان برافراشته شود. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت با پیشرفت ۹۱درصدی نیز اشاره کرد و بهره برداری از این مرکز بزرگ فرهنگی را از خواسته های مردم استان بویژه شهر رشت دانست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان