وضعیت فضای مجازی نامطلوب است

۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۰:۳۸ چاپ کد خبر: 177740
وزیر فرهنگ در نشست کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی گفت: وضعیت فعلی فضای مجازی حتماً نامطلوب است و توقع رهبر انقلاب از دست اندرکاران این است این عقب ماندگی ها را جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین جلسه کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدابوالحسن فیروزآبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این جلسه به رونمایی از سرویس اینترنت کودک و نوجوان (سرویس ۴۵۶) اختصاص داشت.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در این جلسه با تأکید بر اینکه همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی در حوزه فضای مجازی سرباز رهبر انقلاب برای جبران عقب ماندگی ها در فضای مجازی هستند گفت: وضعیت فعلی فضای مجازی حتماً نامطلوب است و توقع رهبر انقلاب از دست اندرکاران این است که با سرعت این عقب ماندگی ها را جبران کنند.

وی افزود: ابزارهای نظارتی در حوزه فضای مجازی بسیار اثربخش است و در این حوزه هم چاره ای جز پذیرش دستورالعمل ها نداریم.

اسماعیلی تأکید کرد: این اطمینان را به بخش های مختلف می دهیم که وزارت فرهنگ یار ثابت و همیشگی در پیشبرد اهداف و منویات رهبر عزیز انقلاب و تحقق مأموریت های تکلیف شده است و امیدواریم نتایج مثبت این همراهی و همدلی را به زودی مردم عزیز شاهد باشند.

همچنین عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: بر اساس تکالیف در نظر گرفته شده در سند صیانت از کودکان در فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده است تا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی یک محیط امن در فضای مجازی برای کودکان فراهم کند تا آن ها کمتر در معرض محتواهای نامناسب قرار گیرند.

زارع پور بابیان اینکه با راه اندازی سرویس اینترنت کودک و نوجوان (سرویس ۴۵۶) سه امکان برای خانواده به منظور حفاظت از کودکان در فضای مجازی فراهم می شود گفت: این سرویس اینترنت این امکان را برای خانواده ها فراهم کرده تا دسترسی کودکان و نوجوانان خود به اینترنت را متناسب با سن و شرایط هر کدام تعریف و مدیریت کنند.

در این جلسه همچنین از نظام رتبه بندی محتواهای فضای مجازی که توسط وزارت فر هنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده بود رونمایی شد که خروجی آن قرار است در سرویس اینترنت کودکان و نوجوان ۴۵۶ مورد استفاده قرار گیرد. همچنین سامانه تلوبیون کودک و نوجوان هم در این جلسه معرفی شد که حاوی صدها هزار محتوای جذاب سازمان صدا و سیما و محتواهای تولید برای کودکان و نوجوانان است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان